Vědci „uspořádali“ prenatální koncert patnácti skladeb pro tři sta nenarozených dětí mezi 18. až 38. týdnem vývoje a zkoumali pohyby úst a jazyka, což jsou pohyby, které jsou v druhém a třetím trimestru bez vnějšího stimulu naprosto neobvyklé. Každá z patnácti skladeb přitom spadala buď do klasického, tradičního, nebo pop-rockového hudebního žánru.
A výsledek? 84 procent dětí reagovalo na klasiku, 79 procent na lidovky a jen 59 procent na pop a rock. Například 91 procent dětí bylo nadšených z Malé noční hudby od Mozarta a podobný úspěch vědci zaznamenali i u prenatálního poslechu kultovní skladby Bohemian Rhapsody od kapely Queen. Melancholické tóny Adele zůstaly víceméně bez povšimnutí a skvěle si nevedla ani Shakira.
Proč vědci zaznamenali nejvíce ohlasů na vážnou hudbu se každopádně neví, ale doktorka Marisa López-Teijón, ředitelka Institutu Marqués, věří, že by to mohlo souviset s tím, jak vážná hudba přetrvává napříč stoletími, lidově říkáme, že se jedná o „nesmrtelnou“ hudbu.
Výsledky byly představeny nedávno v Barceloně a věří se, že by mohly být užitečné například pro lepší vývoj dětí v inkubátorech nebo pro zvýšení úspěšnosti umělého oplodnění až o pět procent.
Fotogalerie |