Jako Londýn, Kodaň nebo Madrid: Pražská tržnice má být za tři miliardy světová

Pražská tržnice se má v příštích pár letech stát místem celopražského a potenciálně i celorepublikového významu, podobně jako bývalé industriální areály Kødbyen v Kodani nebo Matadero v Madridu. Magistrát plánuje do revitalizace zchátralého místa s velkým potenciálem investovat až tři miliardy korun.

„Poprvé přicházíme s kompletní strategií rozvoje tohoto unikátního areálu jako celku. Cílem je naplnit jeho potenciál a vrátit jej Pražanům. Budou tu normální obchody a obchůdky, trhy, restaurace a malá bistra, stejně jako prostory pro kulturu. A také nádherné venkovní prostory, kde se dá jen tak posedět třeba se zmrzlinou v ruce,“ představil vizi města náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast financí a rozpočtu Pavel Vyhnánek.

„Už podnikáme první kroky, aby se do tržnice mohl postupně navracet život. Chceme tržnici otevřít lidem všech věkových a příjmových kategorií a zároveň do budoucna zajistit její ekonomicky udržitelný provoz,“ doplnil radní.

Podkladem pro novou vizi Pražské tržnice jsou studie, které vznikaly ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Ekonomickou studii vypracovalo konsorcium poradenských firem JLL a 4ct, které se specializují na městské plánování a poradenství v oblasti realitní služeb. Autorem urbanisticko-architektonické studie je kancelář CMC architects Víta Másla.

Jedním z důležitých požadavků města je ekonomická udržitelnost. Do obnovy areálu bude potřeba postupně investovat mezi dvěma až třemi miliardami korun v horizontu příštích dvou dekád. Investice se Praze začnou vracet v rámci třinácti až šestnácti let v závislosti na konkrétní struktuře nájemců a nastavených úrovních výše nájmů.

„Výsledkem je koncepce zaměřená na vhodnou kombinaci prvků kultury, gastronomie, kreativních průmyslů, byznysu a maloobchodu s rozsáhlou možností pro trávení volného času. Klíčové by mělo být zachování flexibility využití Pražské tržnice s možností průběžně reagovat na vývoj požadavků společnosti a ekonomiky,“ uvedl Tomáš Ctibor, zakladatel a ředitel společnosti 4ct.

„Koncept by měl mít destinační charakter, a přestože bude primárně sloužit obyvatelům města, měl by být zároveň dostatečně atraktivní i pro zahraniční návštěvníky,“ konstatovala ředitelka oddělení průzkumu trhu a poradenství v JLL Blanka Vačkova. 

„Přerod tržnice by měl probíhat za plného provozu a bude to spíš evoluce než revoluce,“ doplnil náměstek pražského primátora Pavel Vyhnánek, který se v dění kolem pražských Holešovic mimořádně angažuje.

Po táhlých soudních sporech se město letos má vypořádat i s firmou Showpark, která v areálu provozovala nevěstinec.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 5:36 úterý 6. října 2020. Anketa je uzavřena.

  • 89
  • 37
  • 33
  • 32
  • 31
  • 31