Petra Špalková se úspěchu dočkala velmi brzy. Už po dvacítce získala Cenu Thálie, krátce poté cenu Alfréda Radoka a dočkala se i Českého lva a Ceny české filmové kritiky.
Sama přiznává, že jí to v mládí zřejmě stouplo trochu do hlavy, a tak odmítala velmi dobře placené kšefty jen proto, že svou osobnost nechtěla zaprodat. „Vrátila jsem jeden kšeft v době, kdy jsem bydlela ve čtvrté bytové kategorii a dělila se o záchod a koupelnu. Šlo o reklamu za 400 tisíc korun,“ řekla v rozhovoru pro Frekvenci 1 Špalková, která přiznala, že ačkoli žila z ruky do pusy, pýcha jí to nedovolila.
„Byla to reklama na alkoholický nápoj, kdy vyfukují ženu na břehu Vltavy. Mně se to nelíbilo. Myslela jsem si, že to je pod mojí úroveň. Měla jsem důstojnost. O měsíc později jsem si říkala, že je pýcha mocná,“ přiznala.
A i když na to nyní vzpomíná s úsměvem, stojí si za tím, že udělala dobře. Jakmile se prý herec zaprodá, začne velký kolotoč, ze kterého se špatně dostává.
„Snažím se držet si svou úroveň,“ dodala Petra. Kdyby jí podobný spot nabídli nyní a za dvojnásobnou cenu, určitě by prý znovu řekla ne.
Zmíněná reklama přitom v roce 2008 získala ocenění za nejlepší reklamní spot a vyhrála Znojemský hrozen. Pro Petru by to tak rozhodně neznamenalo nic špatné, naopak.
Fotogalerie |