Začalo to Přemkem Forejtem, špičkovým šéfkuchařem pětihvězdičkové restaurace, který náhle ohlásil, že bude kontrolovat kvalitu fast foodu McDonald’s. Jasně, jenže jaká kontrola, když se jedná o placenou spolupráci a reklamu, vysmáli se mu prakticky hned fanoušci, kteří spojení kuchařské špičky a lidového Mekáče brali jako jasný důkaz toho, že jeho hvězda klesá a že pro peníze udělá všechno.
To jsme ještě netušili, nakolik český McDonald’s kampaně s celebritami rozjede, a hlavně nakolik nevkusně.
Kromě Forejtova slavného výroku o tom, že polské hranolky jsou lepší než ty české, neboť u našich sousedů více prší, přišla na řadu nová kolekce oblečení, které McDonald’s nafotil ve spolupráci se značkou Zoot. Do té oblékli třeba profesionální celebrity a oblíbenou sesterskou dvojici Natálii a Denisu Grossovy, které se svým fanouškům předvedly v ponožkách s hranolky nebo kabelkou ve tvaru pytlíku na meníčko z McDonald’s.
Vlna bizarnosti tímto art počinem ale nekončí a kromě zapojení influencerů a jejich využití do svých nových kampaní se rozhodl McDonald’s i pro vykopnutí speciálního Mirai menu. To je k sehnání jen pouhý měsíc, a jak už název napovídá, vzniklo ve spolupráci se skupinou Mirai.
Čekali jsme, že bude obsahovat nový druh hamburgeru, že bude propagovat novou letní limitku nebo půjde o netradičně sestavené meníčko, třeba kreativní kombinaci novinek za výhodnou cenu.
Výsledkem „zázračné“ spolupráce je ovšem obyčejný hamburger Big Mac s hranolky, zmrzlina a kuřecí nugetky.
Ty jsou, pokud se nepleteme, v McDonald’s k dispozici po celý rok, jen snad nenesou název „Mirai menu,“ nýbrž „Dám si jedny nugetky, Big Mac a hranolky, k tomu zmrzlinu a kolu, díky“.
Jde tak jen o výběr toho, co už restaurace s rychlým občerstvením nabízí.
Kampaň s přehršlí celebrit se s úspěchem nesetkává ani na sociálních sítích, kde známé tváře čelí útokům na to, že se značkou svoje tváře spojily.
„Humus,“ zuří lidé a píší, že se jim nelíbí ani způsob reklamy, ani to, že jejich vzory podporují společnosti tohoto typu.
„Je to nezdravé, vůbec to nepomáhá životnímu prostředí a vaší image taky ne. Zaprodáváte se. Když nemůžeš, tak přiber víc, že,“ shrnula jedna z fanynek. A nutno dodat, že celkem trefně.
Fotogalerie |