jít naiDNES.cz

Za jeden den milion a půl! Miki Josef vydal nový hit a my máme světovou hvězdu

Mikolas je velký sympaťák. | foto: Instagram Mikolase Josefa

Jméno mladého zpěváka Mikolase Josefa (23) už nelze ignorovat, nejen poté, co dobyl nikoliv přední příčky na Eurovizi, ale sympatie jejích diváků. S takovým úspěchem přichází ale i tlak na novou tvorbu, každá nová píseň musí být minimálně stejně dobrá a k tomu patří nejen cesta do rádií, ale i počítání zhlédnutí na YouTube.

Je pravda, že když se Mikolas Josef v loňském roce neumístil na předních příčkách světové soutěže Eurovize se svým hitem Lie to Me, mohlo se to zdát jako neúspěch.

Omyl. Už semifinálové vystoupení zaujalo diváky po celém světě a Miki Josef se stal adeptem na vítězství u lidí, kteří každoročně sledují a komentují jednotlivé výběry zemí. Sociální sítě, které už dávno udávají slovo v tom, co je trend a co bude trend a co naprosto propadne, vynášely Mikolase do nebes a správci účtů po celém světě se věnovali neznámému Čechovi, jehož jméno neuměli ani pořádně vyslovit, zato měli jasno v tom, že Česku se do soutěže povedl vstup nevídaný.

A když nakonec Mikolas Josef nevyhrál a první místo obsadila Izraelka Netta se svou písní Toy, začaly se teprve dít věci, které přesně ukazují, jak moc dnes záleží na streamovacích službách.

Jen za jeden jediný den se nahromadilo neuvěřitelné množství komentářů z celého světa, které rozezleně žádaly, aby ten „geek z Česka“ po právu obsadil první místo a Nettě sebrali její vavřínový věnec.

Nic takového není v ničích silách změnit, ale na Mikolase namísto pozůstatku velkého úspěchu začala dopadat spíše tíha toho, co znamená profesní tlak. Už si ho všimli ve světě, a i když je to příjemný pocit, vše je naopak o to horší, že fanoušci ze zahraničí čekají na další jeho tvorbu, a když ta nenaplní jejich očekávání po boomu s Lie to Me, jeho křehce udělané jméno rychle zapadne.

Dnes můžete v českých rádiích slyšet něco, co mnozí u nás stále ještě považují za tvorbu zvenčí, a to song Me Gusta, u něhož čeští posluchači s ohromením zjišťují, že se nejedná o superslavnou americkou hvězdu, ale o skromného českého zpěváka, jenž se chtěl původně živit modelingem.

Nyní tu ale stojí někdo, kdo si svoje písně skládá, textuje, a dokonce si je režíruje. A že to lidé cení, je poznat na jeho novém songu Acapella, který 23. května pustil na YouTube a už za 24 hodin nasbíral 1,5 milionu zhlédnutí.

A nejen to.

Multitalent Mikolas oslovuje zahraniční posluchače i svými jazykovými schopnostmi, rodilí Španělé oceňují jeho dokonalou španělštinu, Američané mu zase píší, že si možná pletou Česko s Čečenskem, ale jeho hlas a tzv. flow poznají bezpečně všude mezi dalšími padesáti zvuky. Nadšení nebere mezí, a jestli jste si mysleli, že v Česku by se nikdy nemohl zrodit světový letní hit, jsme právě u zrodu něčeho mimořádného.

To nejlepší, co se Mikolasovi může stát, je, že hit Acapella dopadne stejně jako Despacito: jednoho dne si budeme přát, aby se už konečně přestal hrát pořád dokola.

Fotogalerie

Komentáře

Mohlo by vás zajímat