Black or White (1991)
Z alba: Dangerous
Skladba, která bourala hitparády v desítkách zemí, je symbolem rasové jednoty. Režisér John Landis (což je zároveň autor klipu Thriller) využil u natáčení písně tzv. morfingu, technologie, při níž jedna tvář plynule přechází v druhou, zde právě u „barevně“ rozdílných obličejů.
Videoklip vyvolal také diskuzi kvůli sexuálnímu podtextu, který se měl skrývat v taneční pasáži, kde se Jackson dotýká svého rozkroku a zapíná si zip u kalhot.
Typický prvek zpěvákových choreografií.
Billie Jean (1982)
Z alba: Thriller
K napsání písně Jacksona inspiroval nepříjemný zážitek s psychicky narušenou černošskou fanynkou, která králi popu psala dopisy. Vyznala se mu z lásky a tvrdila, že s ním má dítě, přestože ji zpěvák nikdy nepotkal.
Došlo to tak daleko, že Michaelovi přišla krabice se zbraní, kterou se měl v určitý čas zastřelit. Nebohá žena totiž usoudila, že když spolu nemůžou být Michael, ona a „jejich“ dítě v tomto světě, měli by se setkat alespoň v „říši mrtvých“. Nakonec skončila v psychiatrické léčebně a nám zbyla jedna z nejlepších skladeb.
Klip k této písni, v němž Jackson poprvé předvedl svůj slavný moonwalk, byl prvním videem černošského umělce na MTV.
Billie Jean je zároveň jediná skladba na světě, která je okamžitě k poznání jen podle prvních dvou beatů, aniž by začala hrát samotná hudba.
Také je to snad jediná skladba na světě, již lze poznat i bez hudby v tom smyslu, že když předvedete jeden z kroků, všichni vědí, že se jedná o Billie Jean. (Taneční choreografie začíná v čase 05:40.)
Tak jako u Smooth Criminal slouží Jacksonovy postoje a pózy ze skladby Billie Jean jako samostatné piktogramy a symboly pro jeho jméno.