Někdo už se k tomuto trapasu postavte čelem! Mirai ignoruje fanoušky, Mekáč nekomunikuje

McDonald’s rozjel masivní reklamní kampaně, do nichž zapojil snad každou českou celebritu nebo influencera. Přemek Forejt (35) se vydal zkoumat maso do hamburgerů, které pochází z Polska, nějak se už ale zapomněl podívat na to, odkud se dovážejí třeba jejich obaly a zda stále ještě obsahují toxické látky, jak se psalo už v minulém roce. Kromě vlastní kolekce oblečení vykopli do světa i nové prémiové Mirai menu. Právě to sklidilo jednu z největších kritik. A my se ptáme, kdy se k tomu kdo postaví a konečně podá nějaké vyjádření.

„Podstata této světově úspěšné kampaně vychází z myšlenky, že nezáleží na tom, jak slavný jsi, každý z nás má v Mekáči tu svoji oblíbenou objednávku. A kapela Mirai dává nejen svým fanouškům možnost ochutnat to, co mají v Mekáči nejraději,“ řekl ke kampani marketingový ředitel McDonald’s Martin Troup.

Spolupráce si vysloužila na sítích hodně hejtů, kromě ceny 300 korun se lidem nezdála ani kalorická nálož v jídle, obsah soli a doporučování takovéto „svačinky“ dětem.

Mirai Navrátil dokonce původně doporučoval jejich menu konzumovat minimálně jednou denně, po vlně kritiky se ale rozhodl svoje příspěvky a komentáře promazat.

Fanoušci nechápali, proč se Navrátil, který jinak vyznává vcelku zdravý životní styl, zapojuje do kampaně na nezdravé jídlo, která míří na děti a propaguje obezitu.

Navíc celá kauza zburcovala kromě rodičů i ekologisty, podle nichž Mirai svou spoluprací s McDonald’s podporuje devastování planety. McDonald’s má devastovat pralesy Střední Ameriky, kdy ročně zlikviduje i na 70 tisíc hektarů lesa.

Maso je možná z Polska, dost se dá ale polemizovat o tom, odkud pochází žemle, saláty, kečupy. Například německý fastfoodový řetězec má dovážet obilí až z USA, stejně jako cibule a kelímky na kolu až z Kanady. Obaly se dovážejí ze Skandinávie.

To nám Přemek Forejt nějak zapomněl říct, že?

Zákazníci dále volají po tom, aby McDonald’s ukázal namísto nablýskaného Forejta podmínky, ve kterých žijí zvířata, z nichž se dělají hamburgery, a také půdu, na níž se pěstuje obilí a sója, ze které se živí zvířata, jež jdou na porážku do hamburgerů a nugetů.

McDonald’s vyprodukuje také více emisí než celé Norsko. Ano, ta země.

Reklamy celebrit na Mekáč? Lidé toho mají už dost.

Mirai zřejmě tohle všechno ani nedomyslel, dostal šek a ten podepsal. Ostatně není první ani poslední celebritou, co nemá pocit, že by měla být nějakou svatou Pannou a vzorem pro mládež.

Mnoho sportovců i zpěváků propaguje třeba coca-colu, pepsi či brambůrky Lay’s.

Otázkou je, zda by podobné lapálie, tedy moment, kdy reklama vyeskaluje do podoby skandálu, měla řešit celebrita, která se stala reklamní tváří kontroverzního řetězce a v reklamě, jež se zrovna nepovedla, hraje hlavní roli, nebo zda by měl zodpovědnost převzít sám řetězec a „oficiálně promluvit za svého slavného klienta“.

Ať tak, či onak, někdo z nich by se ke kauze vyjádřit měl.

Mirai lákají na Big Mac. Děkujeme, doteď jsme o něm nevěděli.

Kontaktovali jsme skupinu Mirai a v kontaktu jsme i se samotným řetězcem McDonald’s.

Nikdo z kapely nám zatím neodpovídá, jejich jedinou „odpovědí“ k této kauze je to, že se k ní postavili poměrně neprofesionálně. Na sítích jsme svědky toho, jak upravují své příspěvky, polemizuje se o mazání příspěvků a nakonec Navrátil i komentáře pod svými reklamami na McDonald’s rovnou zakázal. Rozený influencer.

McDonald’s nás potom odkázal na e-mail, telefonicky se nám s PR oddělením i přes pokusy nepodařilo spojit.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 15:00 úterý 20. prosince 2022. Anketa je uzavřena.

  • 82
  • 28
  • 22
  • 8
  • 3
  • 2