„Podstata této světově úspěšné kampaně vychází z myšlenky, že nezáleží na tom, jak slavný jsi, každý z nás má v Mekáči tu svoji oblíbenou objednávku. A kapela Mirai dává nejen svým fanouškům možnost ochutnat to, co mají v Mekáči nejraději,“ řekl ke kampani marketingový ředitel McDonald’s Martin Troup.
Spolupráce si vysloužila na sítích hodně hejtů, kromě ceny 300 korun se lidem nezdála ani kalorická nálož v jídle, obsah soli a doporučování takovéto „svačinky“ dětem.
Mirai Navrátil dokonce původně doporučoval jejich menu konzumovat minimálně jednou denně, po vlně kritiky se ale rozhodl svoje příspěvky a komentáře promazat.
Fanoušci nechápali, proč se Navrátil, který jinak vyznává vcelku zdravý životní styl, zapojuje do kampaně na nezdravé jídlo, která míří na děti a propaguje obezitu.
Navíc celá kauza zburcovala kromě rodičů i ekologisty, podle nichž Mirai svou spoluprací s McDonald’s podporuje devastování planety. McDonald’s má devastovat pralesy Střední Ameriky, kdy ročně zlikviduje i na 70 tisíc hektarů lesa.
Maso je možná z Polska, dost se dá ale polemizovat o tom, odkud pochází žemle, saláty, kečupy. Například německý fastfoodový řetězec má dovážet obilí až z USA, stejně jako cibule a kelímky na kolu až z Kanady. Obaly se dovážejí ze Skandinávie.
To nám Přemek Forejt nějak zapomněl říct, že?
Zákazníci dále volají po tom, aby McDonald’s ukázal namísto nablýskaného Forejta podmínky, ve kterých žijí zvířata, z nichž se dělají hamburgery, a také půdu, na níž se pěstuje obilí a sója, ze které se živí zvířata, jež jdou na porážku do hamburgerů a nugetů.
McDonald’s vyprodukuje také více emisí než celé Norsko. Ano, ta země.
Mirai zřejmě tohle všechno ani nedomyslel, dostal šek a ten podepsal. Ostatně není první ani poslední celebritou, co nemá pocit, že by měla být nějakou svatou Pannou a vzorem pro mládež.
Mnoho sportovců i zpěváků propaguje třeba coca-colu, pepsi či brambůrky Lay’s.
Otázkou je, zda by podobné lapálie, tedy moment, kdy reklama vyeskaluje do podoby skandálu, měla řešit celebrita, která se stala reklamní tváří kontroverzního řetězce a v reklamě, jež se zrovna nepovedla, hraje hlavní roli, nebo zda by měl zodpovědnost převzít sám řetězec a „oficiálně promluvit za svého slavného klienta“.
Ať tak, či onak, někdo z nich by se ke kauze vyjádřit měl.
Kontaktovali jsme skupinu Mirai a v kontaktu jsme i se samotným řetězcem McDonald’s.
Nikdo z kapely nám zatím neodpovídá, jejich jedinou „odpovědí“ k této kauze je to, že se k ní postavili poměrně neprofesionálně. Na sítích jsme svědky toho, jak upravují své příspěvky, polemizuje se o mazání příspěvků a nakonec Navrátil i komentáře pod svými reklamami na McDonald’s rovnou zakázal. Rozený influencer.
McDonald’s nás potom odkázal na e-mail, telefonicky se nám s PR oddělením i přes pokusy nepodařilo spojit.
Fotogalerie |