„V jeho případě jde kus po kusu o úplně surový plagiát zahraničních předloh, jež byly provokativní a novátorské někdy před patnácti lety,“ upozornil na Facebooku Adam Bartas, který poukázal na fakt, že Strankovy oceňované snímky nejsou originálem.
„V žánru výstavních cyklů a prodejních tisků za dvě stě tisíc, kde je autorství, autenticita a konzistence jediným parametrem kvality, je tenhle až naivně doslovný plagiát, řekl bych paradoxně tou hlavní a jedinou skutečně uměleckou devízou Strankovy práce,“ doplnil kritik jeho díla a dodal ke svému příspěvku srovnávací fotografie originálů a Strankovy tvorby, která je totožná.
„Hrozné a bezútěšné mi ale přijde hlavně to, že už tu skutečně neexistuje žádné médium, publicistika nebo kritické autority, které by to jakkoliv reflektovaly nebo zanalyzovaly, napsaly recenzi, konfrontovaly autora, vydaly polemiku, blogpost, fejeton,“ posteskl si autor kritického komentáře, který Martina Stranku a jeho dílo staví do úplně jiného světla.
Fotografie, které nedávno opěvoval i Tomáš Třeštík s rodinou, byly nedávno k vidění v pražské výstavní síni Mánes.
Za svou kariéru Stranka posbíral přes 90 mezinárodních ocenění v oblasti fotografie. Mezi ty nejcennější patří titul z mezinárodní soutěže Sony World Photography Awards, jejž obdržel v roce 2018 a obhájil v roce 2019.
Dále se jedná o ocenění Professional Photographer of the Year, Emerging Talent Award v soutěži Nikon International Photo Contest, Prix de la Photographie Paris. A jedenáctkrát za sebou je držitelem čestného uznání ze soutěže International Photo Awards.
Je přinejmenším zvláštní, že na „zajímavé“ aspekty Strankovy údajně neoriginální tvorby dosud nikdo neupozornil. Nejen jeho fanoušky nyní zajímá, jaké stanovisko ke kritice svých děl fotograf zaujme.
„Brzy se k celé věci vyjádřím,“ ubezpečil Martin Stranka, který slibuje vše vysvětlit a uvést na pravou míru...
Fotogalerie |