Lidé začali do strašnického krematoria přicházet před půl jedenáctou dopoledne. Na místě je velká obrazovka s portrétem Marie Poledňákové a reproduktory. Nejbližší pohřeb nachystali tak, aby byl přístupný i fanouškům, kteří by chtěli famózní režisérce dát sbohem.
Pouhou půlhodinku před zahájením pohřbu se ale nezdálo, že by mělo krematorium praskat ve švech. Postupně přišlo jen pár osobností.
Byl mezi nimi klavírista Petr Malásek, ale třeba i rodina Petra Hapky, s nímž se Poledňáková dobře znala. Přišla jeho dcera Petra či exmanželka Ulla Keslerová, která byla nejbližší kamarádkou Poledňákové.
Postupně dorazil také novinář Jan Tuna s herečkou Nelou Boudovou, která odchod Marie Poledňákové evidentně nesla těžce.
S blížící se jedenáctou hodinou začali přicházet skuteční velikáni showbyznysu.
Chybět nemohl ani táta českého filmu a prezident karlovarského festivalu Jiří Bartoška. Ve Strašnicích se potkal také s Uljanou Donátovou, jež festivalu dělá PR manažerku. V této roli pomáhala i samotné Marii Poledňákové s filmem Líbáš jako ďábel.
Jiří Bartoška si na místě pochvaloval, jak skvěle se s Marií Poledňákovou spolupracovalo. Ódy na ni zapěl také herec Pavel Nový, jehož režisérka proslavila v komedii S tebou mě baví svět.
„Marie byla slunce, slunce, slunce,“ řekl na místě Expresu.
Těsně před jedenáctou hodinou se brány strašnického krematoria otevřely. Věnec přišla k rakvi Marie Poledňákové přinést i Eliška Balzerová.
Na pohřeb přišla řada herců, kteří se objevili třeba jen v jediném filmu Poledňákové. Překvapivě chyběla Jana Preissová, ikona kultovních filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny.
Místa v první řadě jsou pochopitelně určena rodině. V té druhé sedí například rodina Petra Hapky, ikona modernějších komedií Poledňákové Eva Holubová či Vlastimil Harapes.
Ve třetí řadě sedí třeba Sabina Laurinová či Miroslav Etzler.
Smuteční řeči se ujal blízký spolupracovník Marie Poledňákové, producent jejího posledního filmu Líbáš jako ďábel, Jan Bradáč.
„Nikdy nenaříkala, že něco nejde. Věděla, že to je její poslední film, že nic těžšího nedělala,“ uvedl kromě dalšího.
Slovo si vzal také Vlastimil Harapes. Zavzpomínal na to, jak za ním Poledňáková v Národním divadle přišla kvůli filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku. Původně chtěla jen radu, nakonec mu dala roli baletního mistra.
U řečnického pultíku se vystřídali i Pavel Nový a Eva Holubová, dvě ikony komedií Poledňákové.
„Byla to žena plná překvapení. Nikdy na tebe nezapomenu, a děkuju,“ vzkázala Holubová.
Fotogalerie |