Úterý 25. června 2024, svátek má Ivan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Doba je zlá, už i Marek Taclík dělá reklamu na Instagramu a ukazuje své děti. Pozor ale na označení

    Marek Taclík vydělává na Instagramu. Hrozí mu za to ale milionová pokuta. | foto: Expres.cz

    Co bylo pro Marka Taclíka ještě před časem nemyslitelné, je nyní realitou jeho všedních dní. Oblíbený herec začal na sociálních sítích ukazovat své malé děti. A nejen to, dokonce je využívá k natáčení reklamních spotů. Má to ale háček, příspěvky neoznačuje, za což mu může hrozit pokuta až do výše pěti milionů korun.

    Patří mezi nejobsazovanější české herce a nabídky se mu roky hrnou i z reklam. Jen za reklamní kampaň, kterou natáčel s Marií Doležalovou, mohl podle odborníků na reklamy dostat až šestimístnou částku. 

    Marek Taclík musel před dvěma lety kvůli vysokému dluhu vyhlásit osobní bankrot a od té doby měsíčně splácí poměrně vysokou částku. Jako jeden z nejvytíženějších českých herců neměl problém dostát těmto závazkům, pak přišla ale epidemie koronaviru, a ačkoliv loni natočil tři celovečerní filmy a letos natáčí podle Česko-Slovenské filmové databáze dva, finanční krize nejspíše dolehla i na něj.

    Taclík musel přistoupit na nový způsob příjmu, dělá reklamu prostřednictvím svého instagramového účtu a z jeho příspěvků je zřejmé, že si rozhodně nevybírá. Jednou prezentuje prodejce oblečení, jindy optiku, pak značku brýlí, prodejce aut a ve svém posledním příspěvku, v němž účinkují i obě jeho děti, propaguje síť drogerií a značku sprchového gelu.

    Na tom by pochopitelně nebylo nic špatného, ale i tady platí zákon o regulaci reklamy a zákon o ochraně spotřebitele, tedy reklama na sociálních sítích musí být jasně označená, jinak může být považována za klamání spotřebitele. A je jedno, jak moc vtipný u toho herec je. Jednoduše řečeno, označování reklamy je povinné i na Instagramu a měl by na to dbát nejen Taclík, ale i zadavatel reklamy. V opačném případě za neoznačenou reklamu oběma stranám hrozí pokuta až do výše pěti milionů korun. Stačí jen příspěvek označit jako sponzorovaný nebo přidat hashtag „spolupráce“. 

    Nutno říci, že Marek Taclík není typický influencer a tento detail mu mohl lehce uniknout. Na tohle často zapomínají ti, kteří se do propagace na Instagramu pustili jako noví, nebo lidé, co nemají „tolik sledujících“. Platí to ale samozřejmě pro všechny.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:30 úterý 3. srpna 2021. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      35
    • Super
      3
    • Haha
      3
    • Tvl
      2
    • Cože
      0
    • Sladký
      0