Mareš se dlouhá léta sociálním sítím vyhýbal. Kdyby mu před několika lety jeho stylista Filip Vaněk nezaložil Instagram, dneska by možná pomalu ale jistě upadal do propadlišť zapomnění a to skoro bez peněz. Sám totiž přiznává, že díky sociálním sítím generuje polovinu svých příjmů.
A to díky followerům, které dokázal za velmi krátkou dobu nasbírat. Dneska totiž Mareše na Instagramu sleduje více než 300 tisíc lidí a na Twitteru přes 170 tisíc lidí. A přestože to rozhodně není nejvíc a v Česku jsou mnohde sledovanější osobnosti, Mareš jako jeden z mála dokáže vydojit z každého svého fanouška poslední penny.
„Ta představa, že ležíte v posteli, vyfotíte se u toho a dostanete šedesát tisíc korun, to je přece neskutečně lákavé,“ svěřil se magazínu Forbes Mareš, který podle časopisu spolupracuje s dvaceti velkými značkami, mezi které spadá BMW, Orbit, Olympus, Mattoni, Aukro, Škoda Auto nebo Adidas.
A pokud se představitelé těchto firem nebo kdokoliv jiný chce dostat na Marešův Instagram, musí sáhnout hodně hluboko do kapsy. Jednorázový příspěvek je za 50 tisíc, více fotek nebo videí za 100-150 tisíc a roční kampaň vyjde až na miliony.
„Už to je víc než polovina mých příjmů,“ říká Mareš, který sice přišel o ty nejlukrativnější moderátorské kšefty, které mu vyfoukl Libor Bouček, ale finančně rozhodně netratí. Zatímco Bouček akce moderuje, Mareš si víc vydělá tím, že ze stejné akce postne snímek na Instagram nebo ji vysílá živě na svém Periscopu.
Jeho moc si uvědomuje i nejvlivnější Čech na sociálních sítích Jirka Král. „Leoš to má snazší, protože je to prostě Leoš Mareš. Tím to nechci vůbec zlehčovat. Líbí se mi, jak to dělá kreativně a šikovně propojuje všechny platformy,“ myslí si slavný youtuber, který má na rozdíl od Mareše tu smůlu, že jej sledují převážně děti, což není pro firmy tak lákavé, přestože zrovna Krále jenom na YouTube sleduje přes 700 tisíc lidí.
Fotogalerie |