Diváci věští Koptashow brzký konec: Vyšeptalý formát! Kde se inspirovali?

Znáte ten pocit, když je vám za někoho úzko, nebo dokonce až trapně? A to přestože nejste vůbec součástí té situace? Přesně takový pocit nabíhá dle diváků po zhlédnutí nového zábavného pořadu České televize Koptashow. Nejenže se od hostů pořadu nedozvíte nic nového, jak pořad slibuje, ale navíc formát fanouškům talk show nesedí. Hvězda Sněženek a machrů, Václav Kopta (53) možná skvěle zahrál puberťáka na lyžáku, ale role moderátora pořadu inspirovaného The Graham Norton Show mu nesedí.

Nová talk show Vaška Kopty představí známé tváře úplně jinak, než jsme zvyklí. V Koptashow se dozvíte to, co by vás ani nenapadlo. Fotografie z dětství? Zapomenuté role? Písničky do šuplíku? Nebo nějaká roztomilá úchylka?“ takto láká Česká televize na nový pořad své diváky, kterým akorát vytvořila příliš vysoká očekávání.

U očekávání bohužel také zůstane, protože v pořadu se nedozvíte nového téměř nic, tedy kromě zjištění, že talk show oblíbeného Václava Kopty prostě nemá úspěch.

Rozpačité scénky úvodem

Moderátor Václav Kopta se na úvod snaží dostat diváky tzv. do varu nějakým tím komickým tematickým kouskem. Přitančí v rytmu samby či se snaží vyvolat mexickou vlnu, jenže český divák je jiný než ten, který sleduje pořad BBC The Graham Norton Show, který byl pro Koptashow zjevnou inspirací. Náš divák je zvyklý na jinou televizní kulturu, vychází z jiného prostředí.

A tak namísto hlasité odezvy, kterou v britské verzi doprovází pískot a dunivý potlesk, v té české diváci jen tiše koukají a vlažně tleskají, jak se od nich očekává. Nejsou v tom ale skutečné, tedy uvěřitelné emoce.

Nezáživné dotazy a otravné úkoly

Když Václav Kopta usadí na televizní gauč své tři hosty, začne kolečko nezáživných dotazů. Na co vzpomínáš nejméně s láskou?“ zeptal se Aleše Valenty. Jaký je váš vztah k detektivkám? Měli jste v mládí oblíbené policisty? Jaký je tvůj fatální trapas, kdy ses mohl hanbou propadnout?“ klade dotazy svým hostům, které nemají nic společného s tím, že se dozvíme něco unikátního.

Snad ještě horší než Koptovy dotazy jsou dle diváků Koptovy úkoly. V jednom z dílů požádal olympionika Aleše Valentu, aby předvedl tanec s popelnicí, a tak se rozpačitý sportovec chopí popelnice a začne s ní tančit před diváky. V ten moment všichni vědí, že by se měli smát, jenže rozpaky jsou jasné i přes obrazovku.

Aleš Valenta předvádí tanec s popelnicí.

Po veslaři Ondřeji Synkovi si zase vynutil, aby mu na lavici se dvěma košťaty namísto vesel předvedl základní veslařský pohyb. Odezva byla podobně laxní.

Diváci pořad rozcupovali

Václav Kopta, jinak velmi schopný umělec a muzikant, se pouští do humoristických scének, které ale vyjdou často naprázdno. Působí to, že diváci se smějí jen hraným způsobem, hosté sedící na gauči se dle kritiky diváků snaží předstírat pobavení.

Není divu, že už po pár odvysílaných dílech se na pořad snesla první vlna kritiky. Jak jsem měla ráda Koptu, tak tento pořad je trapný. Chybí tady normální bavič. Ale oni jsou, jen je ČT nechce zaplatit, aby měli dost pro sebe a darmožrouty,“ myslí si jeden z kritiků na Facebooku. Těšila jsem se na něco nového, ale po včerejším díle je to velké zklamání. Možná někdy za delší dobu dám ještě jednu šanci, ale v nejbližší době určitě ne,“ píše další zklamaný divák.

Na serveru ČSFD.cz pořad také propadl.Dávám Koptovi rok, maximálně dva,“ píše uživatel filmové databáze. Extrémně vyšeptalý formát s maníkem, co není vůbec žádná osobnost. Už pouhá upoutávka na pořad byla tristní. Kopta žije jen z jedné role, které už táhne na čtyři křížky, z jedné hlášky o lyžařském instruktorovi, co zlidověla, co ale vytvořil po Sněženkách a machrech tak oslnivého, že je mu věnován celý pořad?“ kritizuje další a pořadu věští jepičí život.

Kde se pořad inspiroval?

Uvidí se, co přinesou následující díly, zatím to ale nevypadá, že by zájem stoupal. Pořad se zřejmě měl inspirovat podobným formátem, který vysílá televizní stanice BBC pod názvem The Graham Norton Show.

Studio v show Grahama Nortona, kterou vysílá BBC.

To je ale úplně jiné kafe. Diváci v Nortonově show doslova šílí, sotva se moderátor přiblíží, natož když přichází nejslavnější hollywoodští hosté.

V Koptashow to vypadá stejně jako u Grahama Nortona.

Přestože tyto dva pořady na první pohled vypadají podobně, podobné si nejsou ani trochu. Koptashow se u zahraničních předloh motivuje zátiším, způsobem, jakým jsou vedeny rozhovory, moderátor se opírá o historické fotky, což ale nestačí. Výsledek je nesrovnatelný. Těžko říct, jestli je to víc o moderátorovi, divácích, hostech, nebo od všeho trochu.

Jisté ale je, že pokud se v pořadu něco nezmění, příliš dlouho si ho diváci neužijí.

Hodnocení článku

Čtenáři hlasovali do 18:30 středa 29. května 2019. Anketa je uzavřena.