Když se řekne investigativní novinář, všechny automaticky napadne Josef Klíma. Za svou práci v minulosti obdržel prestižní novinářskou Cenu Ferdinanda Peroutky, a dokonce i několik cen popularity v již neexistující divácké anketě TýTý.
Jeho sláva ale v posledních letech upadala. Klíma, který se svým pořadem na Primě začal v lednu roku 2014, se sice ještě v únoru loňského roku mohl chlubit s počtem 811 tisíc diváků starších patnácti let, letos se ale v koláči sledovanosti propadl téměř na dno. Průměrná letošní sledovanost jeho pořadu dosahovala totiž přibližně 270 tisíců diváků starších patnácti let, což je téměř třikrát méně než před rokem.
I proto podle našich informací vedení Primy chtělo Klímovi v posledních měsících sáhnout na peníze. A nejen jemu, ale celému tvůrčímu týmu, který nyní Primu opouští společně s Klímou. Výroba pořadu byla totiž nákladnější, než si s takto nízkou sledovaností mohli dovolit. V tom byl ale právě kámen úrazu.
Ačkoliv se výsledky nedostavovaly, nikdo nechtěl slevit ze svých vysokých nároků. I proto Josef Klíma se svým týmem nyní přechází ke „konkurenční“ Seznam TV, která si zakládá na vlastní obsah a kde bude takový formát považován za firemní klenot. Otázkou ale je, zda šlo o správné rozhodnutí. Stejně jako Klíma na Primě i Seznam bojuje doslova o každého diváka. A zatím nepřibývají. Tak snad bude právě slavný novinář tím správným tahákem. Ačkoliv oblíbenější u veřejnosti je dneska snad i Jiří Kajínek, díky jehož případu se Klíma také mimo jiné proslavil.
Fotogalerie |