Jitka Nováčková porazila na cenách Czech Social Awards slavného průvodce. A proč je to dobře?

Bývalá miss Jitka Nováčková letos spolu se Zorkou Hejdovou moderovala ceny pro internetové osobnosti Czech Social Awards a jedno překvapení čekalo rovnou i na ni, dostala totiž cenu Go Global, tedy pojede reprezentovat Česko na mezinárodní soutěž Global Social Awards 2020. A porazila přitom velkého favorita Honest Guide Janka Rubeše.

A zcela jistě by si počin Honest Guide pořádnou mezinárodní medializaci zasloužil, vždyť Janek Rubeš a Jan Mikulka upozorňováním na turistické a jiné nešvary v Praze dělají službu nejen návštěvníkům, ale i nám samotným.

Je tak nasnadě, že pořad s mezinárodním přesahem by měl reprezentovat Česko na mezinárodních cenách udělovaných inspirativním osobnostem a jejich projektům, které fungují na sociálních sítích.

Namísto toho ale na letošní Global Social Awards pojede Jitka Nováčková (27), která se o svém vítězství v kategorii Go Global dozvěděla včera během toho, když večer spolu se Zorkou Hejdovou moderovala.

Modelka, která žije s finským fotbalistou Timem Sparvem, se rozhodla pro „změnu“ povolání v pětadvaceti letech, kdy si založila YouTube kanál a pokusila se proniknout na pole influencerství.

Její první kroky vedly v nanynkovském stylu „co mám ráda a co nemám ráda“, ale pak – na začátku zcela jistě pouhou náhodou – předkládala svým uživatelkám zábavně pojatý vhled do toho, co vlastně znamená dělat modeling a chodit na večírky.

Toto se uchytilo spíše u publika odrostlého náctiletým teniskám, protože Nováčkové se podařilo oslovit pracující ženy, nikoliv děti, kterým mámy dávají kapesné na rtěnku od Khloe Kardashian. Ostatně i Nováčkové motto „Bez práce nejsou kabelky“ dává tušit, že tady se nemodelkuje a nepřiživuje se na instagramové reklamě, ale tady se normálně pracuje a vstává se i za tmy.

Samozřejmě jako influencer si můžete slušně vydělat, pokud se totálně zaprodáte a váš kanál se změní ve výstavku Horsta Fuchse, ale to u Nováčkové na sociálních sítích neděje.

Je tedy správné si položit otázku, proč na Global Social Awards pojede za Česko hezká blondýna s hezkým přítelem a hezkými fotkami, zatímco kluci dělající službu turistům a Pražanům zůstanou v Praze? Je to správné a odpověď může být následující.

Protože Janek Rubeš a Jan Mikulka si Honest Guide založili již s nějakým úmyslem, byl to projekt, do nějž byl již namyšlen obsah, bylo tedy pro ně jasné, co mají dělat.

Jitka Nováčková si ale v pětadvaceti založila účet proto, že nevěděla, co se sebou. Teď ho najednou musela začít plnit a nevěděla čím, tak to zkoušela stylem pokus–omyl tak dlouho, dokud nenašla ten správný vzorec. A když ho už měla, začala ho opatrně vypočítávat i v angličtině.

Její bilingvní kanál, který má potenciál oslovit muže (pro jejího přítele) a ženy (pro vše ostatní) i za hranicemi Česka, je totiž spíše důkazem toho, že být slavným na Instagramu nebo na YouTube nese i nějakou společenskou odpovědnost, například neobtěžovat reklamou, a lze zde pozorovat souvislý vývoj nejen účtu, ale i osobnosti, která jej spravuje, kdy stále ještě nebylo dosaženo vrcholu. A organizátoři to nejspíše oceňují úplně stejně.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 13:08 sobota 28. března 2020. Anketa je uzavřena.

  • 30
  • 27
  • 22
  • 20
  • 17
  • 16