Retrospektivní výstava, která je pořádaná ve spolupráci s Galerií hlavního města Prahy, zabírá celé dvě patra galerie a návštěvníkům nabídne archivní skvosty. Na pondělním zahájení vernisáže uvedl ředitel a zakladatel Jan Schmid, že těch 60 let s Ypsilonem nebylo jednoduchých, ale popsal studio jako deštník svobody a je překvapený, že se ho tak i podařilo udržet. Šedesátým výročím je dojatý.
„Je to zadostiučinění hlavně pro mě. Ypsilonka, pokud si pamatuji, vždycky existovala pod jakýmsi deštníkem svobody a považuji za zázrak si to udržet,“ řekl k historii divadla Schmid.
Na výroční oslavu dorazil také Jiří Lábus, na němž jeho věk v ležérní košili a šik červeném svetru rozhodně není poznat. Sice po většinou držel na fotkách vážnou tvář, ale to by nebyl Lábus, kdyby nebyl středem pozornosti se svým suchým humorem, když pózoval se třemi brýlemi na nose.
„Já jsem do divadla nastoupil po divadelní fakultě v roce 1972, ten večer jsme v divadle Disk hráli absolventské představení Žebrácké opery a přišel Honza Schmid s Petrem Popelkou, jestli bych nechtěl jít do Ypsilonky do angažmá. No a já jsem náhodu viděl dva dny předtím v Praze hostující Ypsilonku a byl jsem doslova nadšenej,“ vzpomínal Lábus na svůj nástup do studia Ypsilon.
Členkou je i Jaroslava Kretschmerová, známá jako Evík ze Slunce seno... a vypadala skvěle, nechyběly ani její ikonické červené brýle a rudá hříva, před fotografy pózovala v plné parádě.
Ve Studiu Ypsilon hrála v celé řadě inscenací jako Nadsamec, Amerika, Othello nebo Žert. V lásce ale takový úspěch jako na divadelní scéně neměla. Žije sama, ale životní optimismus jí to nevzalo, vypadá fantasticky a je středem pozornosti kdekoliv, kam přijde.
Fotogalerie |