„Máte právo zveřejnit jakoukoli obálku, kterou chcete, poutat na kohokoli a říkat, co chcete,“ napsal na sociální síť návrhář Jiří Kalfař, který na rozdíl od většiny českých kolegů a kolegyň uspěl i na mezinárodní půdě. Vavříny a ocenění sbírá například v New Yorku, a tak má „jisté“ srovnání Česka se zahraničím.
Poslední obálka známého magazínu a s ní úzce související apel na záchranu planety ho ale spíše zvedly ze židle, než aby ho k něčemu přesvědčily.
„Prosím, neříkejte tomu aktivismus. Jste tak daleko od všeho, co přinese smysluplnou změnu módního průmyslu,“ vzkázal zástupcům česko-slovenské mutace Vogue návrhář s tím, že oblékání modelek do zelených outfitů planetu nezachrání, to zmůžou pouze promyšlené a smysluplné činy a rozhodnutí.
„Nemohli jste najít žádnou skutečnou udržitelnou značku, kterou byste dali na obálku, žádnou značku, která vyrábí své výrobky bez týrání zvířat?“ ptá se tvůrců časopisu Kalfař.
„Tvrdíte, že v českých agenturách nemůžete najít žádné rozmanité modely? Mohu vás ujistit, že jich je spousta a jsou krásné. Vyjděte do pražských ulic a najdete rozmanitost. Představte naší společnosti skutečného aktivistu,“ radí návrhář, který v módní branži začínal jako model.
Aby toho nebylo málo, přidává i vlastní zkušenost. „Když už mluvíme o plastu a jeho dopadu na planetu, zapomněli jste zmínit igelitové tašky, do kterých jste ještě nedávno balili své výtisky,“ naráží na „důraz na ekologii a udržitelnost“ v praxi.
Závěrem vyslal poněkud peprnější, ale o to výstižnější vzkaz. „Vítejte v roce 2020. Byl to s*ačkový rok, takže se omlouvám za ho*no na vašich hrdinech,“ shrnul svůj názor na trapné pózy a snahu se přiživit na „zelené vlně“, která zaplavuje celý svět.
Fotogalerie |