Jak je důležité míti porotce Tománka: Důvodů, proč je pro StarDance přínosem, je hned několik

Ne tolik diváků si ho pamatuje z předchozích řad StarDance, přičemž účast tanečníka Jana Tománka je jednou z nejlepších věcí, která mohla tento pořad potkat. Když už nemohl nebo nechtěl být přínosem na parketu, rozhodně soutěž obohatil coby porotce a napříště by se měl zcela jistě vrátit.

Dalšího ročníku StarDance se podle vyjádření České televize dočkáme až za dva roky a mezitím budou tvůrci pořadu zjišťovat, co „se povedlo a co by šlo udělat lépe“. Rádi bychom se tedy přimluvili za to, aby si v kolonce Co se povedlo odškrtli obsazení bývalého tanečníka Jana Tománka (48) do poroty StarDance a v budoucích ročnících mu opět nabídli křeslo, jelikož důvodů, proč by se Tománek měl vrátit, je hned několik.

Mezi ten nejhlavnější patří samozřejmě jeho odbornost, která je pro diváka vždycky přínosem. Zatímco v minulém ročníku jsme sledovali citové a citlivé utrpení „baleťáka“ Václava Kuneše, kdy jsme sice slovo baleťák dali do uvozovek, ale nemyslíme to pejorativně, spíše poukazujeme na větší uměleckost jeho zaměření, Tománek je proti němu pragmatik se zkušenostmi, který sice také umí ocenit krásno a jímavé momenty, ale zároveň ho zajímá, jestli máte špičky rovně a ramena dole.

U Kuneše, jehož profesní kariéra je ohromující, jsme čekali na kritiku, protože to je služba, kterou porotce poskytuje divákům. My totiž nevíme, jak kdo dobře tančil, může se nám to líbit, ale nepoznáme, jak kdo zvládl kroky, protože neumíme techniku, od toho je tam porotce, aby to viděl a pak to v hodnocení řekl nejen soutěžícím, ale i divákům a novinářům, protože divák se podle toho může rozhodnout poslat hlasy a novinář zase napsat souhrnný článek. Jenže Kunešovi se vždy všechno líbilo a všichni byli krásní a dojemní, ale slova chvály a útěchy nám nikdy nepomohou, je potřeba vědět, co děláme špatně a v čem je třeba se zlepšit.

A že od toho tam je Zdeněk Chlopčík, nejzkušenější porotce ze všech, to samo o sobě nestačí, ne vždy totiž k tancům mluví všichni. Povolat Tománka do zbraně tak byl ze strany dramaturgie výtečný krok, protože Jan Tománek je nejen tanečník a tanec i učí a dělá choreografii, ale soutěží si i prošel, což je asi to nejpodstatnější. Můžete namítnout, že to samé je i Richard Genzer, bývalý tanečník skupiny Uno, jenž tančil v předchozí řadě, jenže Tománek na rozdíl od něj ovládá latinu a standard a taky v nich soutěžil.

Jan Tománek s Jolanou Voldánovou ve StarDance

V předchozích řadách StarDance provázel na parketu Jolanu Voldánovou, Šárku Kašpárkovou a Pavlínu Němcovou. Sice s nimi trofeje krále tanečního parketu nezískal, zato se může zcela vcítit do toho, co asi chtějí diváci slyšet a co by asi měli soutěžící slyšet. V zákulisí pořadu se šeptá, že porotcovské místo dostal proto, že to je kamarád šéfa tanečníků Jana Ondera, ale v tomto případě je to úplně jedno, jestli svou roli hrála protekce, nebo odborný los, protože Tománek jako porotce plní svůj účel. Je věcný, není přehnaně dojímavý, a přesto dokáže ocenit emoční vyznění tanců, které působí hlavně na hlasující divačky, rozdává rady a doporučení, takže všichni tím pádem víme, kde nastala chyba.

Tománek tančil se skokankou Šárkou Kašpárkovou.

Mezi jeho taneční partnerky patřila ve StarDance i Pavlína Němcová.

Tománek, přestože v televizi vystupuje jako prvotřídní gentleman, bude mít minulost, z níž plyne, že má i zkušenosti se sbližováním se v rámci souznění „slavná partnerka a tanečník“, což provází snad každou řadu StarDance, a proto umí chápat, že tance provází jisté doprovodné emoce, umí je pojmenovat, ale zároveň na nich nestaví celé své hodnocení jako jeho předchozí kolega Kuneš.

V taneční soutěži Bailando, která se kdysi vysílala na Nově a rozhodně neuspěla, se sblížil například s Adélou Gondíkovou, když v této soutěži působil jako lektor tance, měl blíže i k Heleně Zeťové, evidentně to není suchar, má rád život a rád se baví, což akorát svědčí o tom, že si určitě v tanečních soutěžích prošel podobnými „emočními lomcováky“ a dokáže se proto vžít do všech soutěžících, nejen těch stojících na jeho profesní straně.

V taneční soutěži Bailando, kterou vysílala TV Nova a která se nechytla, měl dost blízko k Adéle Gondíkové.

Jan Tománek líbá Helenu Zeťovou a drží Jolanu Voldánovou.

Je pravda, že například Radek Balaš, bývalý porotce ve StarDance, uměl taky dobře mluvit a nikdo mu nedokázal upřít odbornost, ale u Tománka je opravdu přínosem prošlapaná zkušenost ze soutěže, kterou teď hodnotí, spojená s profesionalitou. A to vše se umocnilo ještě tím, že vedle něj sedí „kat“ Chlopčík a velmi technická Tatiana Drexler.

Pokud by mělo jedno místo vždy zbýt na někoho „budu tam hlavně dělat legraci“, ať je to klidně dál Richard Genzer, protože momentálně je porota ve StarDance, tedy ta z poslední 10. řady, nejsilnější, nejvyváženější a divácky nejužitečnější, co kdy byla.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:34 úterý 14. dubna 2020. Anketa je uzavřena.

  • 90
  • 77
  • 56
  • 48
  • 40
  • 35