Koukalová a Konečný: Taky máte plné zuby toho reklamního bordelu, co na vás valí „celebrity“ na instáči?

Pak je tento komentář přesně pro vás. Už jste viděli reklamu na jakýsi „nevím, co to je“ přípravek do koupelny, který nabízí Alice Bendová zašpiněná jakousi pěnou? Nebo nejistý Dejdar, který přímo čte z reklamního produktu příbalový leták? Tak o tom se dneska budeme bavit.

Reklama bývala druh umění, měli jsme tu reklamy na auta, parfémy nebo sportovní potřeby, které bývaly stejně dobré a taky stejně drahé jako hollywoodské filmy. Firma si najala tu nejlepší reklamní agenturu, ta si zase najala nejlepšího režiséra, dlouho vybírala vhodnou tvář, která dobře působí na lidi. Reklamy se dokonce před spuštěním testovaly na lidech, aby tvář reklamy dokázala prezentovat cílového zákazníka, respektive aby se s ní publikum ztotožnilo, používaly se na to regulérní průzkumy.

Dneska se nám reklama přesunula na Instagram a celá kreativita jde do laických rukou dokonce i jakýchsi uživatelů v kategorii „zet“. Reklamní videa nyní vypadají, jako když ti někdo pošle balík s pěti produkty a „prosím tě něco natoč, je to za dva litry nebo dva balíky navíc, kámo“.

S tím se úplně roztrhl pytel. My chápeme, že lowcostové značky si nemohou dovolit reklamu v prime timu, ale takhle se úplně pustit ze řetězu taky nejde a řekneme si proč.

Alice Bendová

Ne každý umí vkusně něco natočit, mnoho našich osobností si ani neumí vyčistit kameru na mobilu nebo si doma uklidit, ale co je horší, oni ani vůbec nevědí, co nabízí.

Nejhorší je to u kosmetických produktů, různých diet a metod hubnutí. Ti, co to prezentují, o tom ani nemohou nic vědět. Nemají žádná školení, takže si jen přečtou návod nebo leták, pak řeknou: Hej holky, já jsem to zkusila a je to tedy super.

Nejpříšernější jsou diety, všichni víme, že ne každý typ stravování se hodí na všechny, navíc autor videa nemá ani čas v patnácti vteřinách něco vysvětlit, a ani to dělat nebude, protože vy jste mu ukradení, hlavně že love, vole.

Co je ještě strašnější, je to, že firmy s jedním produktem osloví klidně padesát „čičmáků“ z Instagramu a YouTube, takže v jeden den na vás vylítne reklama na to, jak vám něco vyhladí strie. Padesát no name lidí vám na to dá kódy se svým jménem a dělají naprosto příšerná videa, kdy někdo strčí hlavu před kameru a začne na vás blábolit, protože dostal dva krémy zdarma, kalhotky zdarma nebo jednu jízdu carsharingem zdarma.

Je to zcela jistě horší než všudypřítomný covid, kdy například Agáta Hanychová dokáže za jeden den udělat patnáct stories od hrnců až po nějaké náušnice.

Hanychová například prodává vše od hrnců, přes pudry, masti, šperky, řasenky,...

Navíc taky zjistíte, jak snadno se dneska můžete stát celebritou, ale to jen ve vaší instagramové hlavě, protože bulvární novináři si pod pojmem „celebrita“ představují úplně někoho jiného, než jste vy se dvěma tisíci followery a reklamou na desetiprocentní slevu na salám.

Představte si, že jste holka z brněnského paneláku, říkáte si Bikina, pořád se fotíte polonahá na svém malém balkoně v Brně v paneláku a sbíráte jako followery jen masturbanty z Německa a Itálie, a až jich nasbíráte deset tisíc, začnete hashtagovat různé produkty v domnění, že se někdo chytí a pošle vám balík. Dáte dohromady sotva jednu větu pravopisně správně, ale stanete se ambasadorkou produktu.

Čím víc hashtagů, tím víc lajků?

A my se ptáme, kdo je hergot ambasador a kdo je odpovědný za to, až mi přijde tenhle šunt domů?!

Instagram se stal naprosto nekontrolovatelným semeništěm úplně všeho odpadu. Lidé si myslí, jak na tom strašně zbohatnou, ale nás by zajímalo, kdo a jak z toho odvádí daně. Taková televizní reklama má nějaká pravidla, nesmí se propagovat určité věci nebo neověřené výrobky, a pokud je reklama lživá či neetická, firmy platí strašlivé pokuty, ale kdo proboha kontroluje Instagram a to, co do nás tihle lidé cpou?

Je jasné, že v dnešní době, kdy online nákupy budou dominovat, se instagramový bordel bude jenom rozšiřovat a z lidí, co vám na svých účtech valí do hlavy dokonce často i neoznačenou reklamu, se stanou a vlastně už i stávají digitální šmejdi.

Ne celebrity.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 21:55 sobota 27. února 2021. Anketa je uzavřena.

  • 391
  • 61
  • 28
  • 26
  • 24
  • 23