„Máte úžasnou kabelku, jste krásná, vaše dokonalá pleť jen září zdravím a i váš merch je výborný...“ Nepřijde vám to jako trochu moc ód najednou? Možná. Celebrity někdy s oblibou šperkují svoje instagramové profily tak, aby působily na první pohled co nejvíce dokonale. Na tom je Instagram založený. Nemluvíme teď ale o slazeném feedu do jednotných barev a až magazínového estetična, které najdete na profilech Moniky Marešové či Zorky Hejdové. Mluvíme o tom, když je Instagram dokonalý a sterilní tak podivně, že na tom až skoro něco nehraje.
Třeba ve Stories Taťány Kuchařové se objevily modelčiny otázky od zvídavých fanoušků. A otázky byly právě ve stylu toho, jak to dělá, že je tak dokonalá. Všichni přitom vnímají, že v komentářích už to taková hitparáda není a modelka stejně jako většina influencerů čelí kritice. Tu už ale nesdílela.
Je tak jasné, že si otázky vyfiltrovala a vybrala ty, které se jí hodily. A na tom není nic špatného, jen to působí lehce uměle.
Zvlášť když se otázky točí okolo merche nebo spolupráce, na kterou přidává Taťána rychle i odkaz ke koupi. A zase. Dělá to tak plno influencerů. Jen to působí jako pěst na oko.
Další experti podle všeho sem tam umažou i nějaký ten komentář. Logicky se každému kritika líbit nemusí a chce si vytvořit svůj soukromý instagramový prostor, takovou oázu klidu a nekonečných slov lásky a podpory. Jenže příspěvky, pod nimiž není jediný ošklivý komentář, působí zase uměle a v dnešní době i tak nějak nereálně.
Do třetice tu máme influencery, kteří sází na vysoký počet sledujících. Počet lajků a komentářů už ale pokulhává.
Uživatelé Instagramu, kteří mají nad 100 tisíc sledujících mají v průměru do 5 procent engagement, což třeba hezky splňuje profil Veroniky Kopřivové. Její značka už na tom ale tak slavně není, Simply Self má na Instagramu engagement jen 0,4 procenta při počtu skoro 27 tisíc sledujících.
Co to znamená v překladu do češtiny?
Přestože je profil její značky estetický a oku lahodící, má třeba jen padesát lajků a nula komentářů. Působí tak sice hezky, ale lehce nudně, prázdně a sterilně a dobrou vizitku tak také neudělá.
Fotogalerie |