Moresy? Nejhorší byl Xindl X! Hudební manažerka otevírá největší tabu hudebního průmyslu

Hana Petřinová promluvila o podivných požadavcích Xindla X. | foto: Koláž Expresu

První česká manažerka kapel Hana Petřinová toho měla na srdci opravdu hodně. To je zřejmé z jejího jediného rozhovoru, který po letech působení v hudební branži poskytla hudebnímu magazínu Headliner. Petřinová se v něm nepodivuje jen nad astronomickými honoráři některých českých kapel, ale i nad jejich moresy, na které nebyla nikdy zvyklá. Jakým požadavkem ji překvapil Xindl X a co se děje s jídlem, které si muzikanti poručí?

Když se řekne její jméno, téměř nikdo si nevybaví tvář. Za Hanu Petřinovou mluví její práce. Za dobu působení v hudební branži se starala o desítky hudebních kapel a právě ona je podepsaná za veleúspěchem kapely Chinaski, s níž strávila čtrnáct let svého života a pomohla jí na vrchol. 

Ve své stáji má nyní jenom hrstku vybraných a další klienty nechce. I proto si nejspíš mohla dovolit poskytnout rozhovor, který bude některým kapelám proti srsti. 

Petřinová byla v rozhovoru, který poskytla šéfredaktorovi magazínu Headliner Janu Vedralovi, velmi otevřená.

Vše začalo nevinně, to když se Vedral Petřinové zeptal, co obnášela její práce manažerky a zda se starala o to, aby kapela dostala honorář a měla k dispozici občerstvení. 

„Co prosím? Občerstvení. To jsou moresy dnešní doby! Tehdy dostali muzikanti pivo a byli spokojení. Nebo ubytování. Když se kluci zlískali a nechtěli domů, spali jsme někde ve spacácích,“ zavzpomínala Petřinová, podle níž si dnes muzikanti bohužel nevystačí jenom s honorářem, ale požadují i jídlo o několika chodech.

„Když dneska vidím cateringy některých kapel, mám dojem, že se jedou na koncert jenom najíst a napít. Já jsem stará škola, možná na to mladí pohlížejí jinak. Ale když si někdo řekne 700 tisíc za koncert a k tomu catering na dvě stránky, myslím si, že by si ty dvě lahve Jamesona mohli koupit. Nebo si je s sebou přivézt. Dneska když děláte větší festival, jenom catering vyjde na čtvrt milionu. Když to všechno sečtete, je to raketa jako hrom,“ říká na rovinu Petřinová, která mluví z vlastní zkušenosti.

Ona sama totiž pořádá festival Okoř a podobné požadavky řeší každý rok. 

„Když dělám Okoř, podstrojuju jim, protože chci, aby se muzikanti u mě cítili dobře. Ale snažím se to rozumně redukovat. Vždycky říkám: ‚Hele, nejedeš se sem ožrat, ale pracovat. A ve smlouvě máš, že budeš střízlivý.‘ To tam být musí,“ přiznala hudební manažerka, která se podle svých slov vždy snaží, aby muzikanti dostali to, co opravdu potřebují.

„Pamatuju si, jak před dvěma lety měl můj oblíbený Xindl X v požadavcích activii bílou, kterou jsem nemohla sehnat. Jezdili jsme po obchodech a prostě ji nikde neměli. Nakonec jsem ji sehnala, ale dopadlo to tak, že se jí ani nedotkl a zůstala mu v šatně na stole. Často dáte muzikantům jídlo, do kterého jenom dloubnou, někdy i naplivou, a zůstane to tam ležet. Nebo si jídlo a pití nastrkají do auta a odvezou na další kšeft. Jak to říct, přijde mi, že kapely mají občas zbytečné moresy. Ale zas když je chcete dneska na akci mít, mají vás lehce v kleštích,“ uzavírá žena, která – jak jsme již psali – stála za úspěchem Michala Malátného a jeho kapely Chinaski. Ani k ní se ale kapela nezachovala příliš férově. 

Jak začala jejich spolupráce a za jakých okolností jí muzikanti řekli, že s ní již nechtějí spolupracovat? To vše přineseme v dalším článku.

Fotogalerie

Komentáře

Mohlo by vás zajímat