Soumrak kultu dokonalé, ale falešné krásy? Módní značky ukazují ženské vady

Zdá se, že stojíme na prahu změny vnímání ženské krásy a do kurzu se znovu dostávají přirozené ženské křivky. A to už tu dlouho nebylo, vrací se „no filter“! Po zběsilých 90. letech, kdy modelkám trčely z plakátů kosti a na jejich tváři nebyl patrný jediný pór, se nejen jednotlivci na sociálních sítích začínají fotit tak, jak je příroda stvořila. Přidávají se už i módní značky a sklízí s tím úspěch!

Nedávno jsme byli svědky „no filter“ kampaně, během níž celebrity začaly upozorňovat na to, že většina modelek si s pomocí filtrů a aplikací  umazává na sociálních sítích veškeré nedokonalosti, čímž o sobě vytvářejí falešný obraz. Modelkám se toto tažení příliš nezamlouvalo a některé celebrity pro jistotu vůbec nereagovaly, ačkoliv právě ony byly hojnými uživatelkami aplikace FaceApp, tedy kouzelného virtuálního make-upu.

A tak se Instagramy začaly plnit snímky, u nichž stálo „no filter“, a místo plastických figurín tu najednou byli obyčejní smrtelníci, sem tam s pupínkem, sem tam s tmavým okolím očí. Právě teď se trend dostává i do světa módního průmyslu. Například společnost Boohoo nafotila kampaň, která modelkám nevyretušovala strie, které dnes vlastní téměř každá žena.

Jak se mi strie rozšiřovaly, stávaly se větší a větší noční můrou. Zkoušela jsem každý krém, olej a obrušující metody, ale jediná fungovala: Jejich přijetí a smíření se s tím, že už se jich prostě nezbavím. Boohoo, ani nevíte, jak moc tímhle pomáháte ženám s přijetím!“ komentuje jedna z žen kamapaň značky Boohoo.

Jsem nadšená, že Boohoo používá reálné ženy s hrudkami, hrboly a striemi,“ uvádí jiná žena na Twitteru a pravděpodobně má sama ze sebe o něco lepší pocit, když i plakát zveřejňuje povrch ženského těla bez příkras.

„Skvělá práce, že někdo nevymazal strie z těl modelek! Doufám, že další značky půjdou ve vašich stopách!“ vyjádřila se další účastnice diskuze pochvalně.

Je načase, aby média přestala klamat a nesmyslně vytvářet falešný dojem krásy!“ doufají ženy na sociální síti v lepší zítřky.

„Vnést zase normální vzhled do světa módy a její reklamy namísto nereálných, roboty připomínajících a perfektních modelek, které jsou všude vylepšené. Není to přirozené, není to takové, jak muži a ženy ve skutečnosti vypadají. Skvělá práce, Boohoo,“ zní jeden z oslavných příspěvků na sociální síti, který oslavuje návrat ke kampaním, které se víc přibližují skutečnosti, než tomu bylo například v 90. letech, kdy jsme byli svědky boomu retuší a anorexie u modelek zažívala renesanci.

Dá se předpokládat, že trend, který už nějakou dobu běží a jedou v něm i jiné značky, se bude dál rozšiřovat. Možná přijde i doba, kdy nebude samozřejmostí mít umělá prsa, obličej plný výplní, botox na rtech, umělé řasy, obočí nebo liposukci na zadnici, kdy se lidé nebudou podivovat ženám, které si vezmou šaty naostro a jejich prsy budou směřovat ve směru působení gravitace.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 19:00 středa 31. října 2018. Anketa je uzavřena.

  • 15
  • 7
  • 7
  • 6
  • 5
  • 5