Hašek a jeho drinky: Loni zase prodělal balík, pochopí už, že se řítí do pekel?

Bývalý hokejový brankář Dominik Hašek (54) si nedá říct. I když od začátku na energy drincích Smarty prodělává, stále je přesvědčen o tom, že prorazí hlavou zeď a miliony se začnou sypat. Zatím je to naopak, peníze musí do nápojů investovat on. Loni to bylo zase o něco víc, celkově je v tom za (přiznaných) 15 milionů korun.

Jediné, co je na tom celé zábavné, je marketingová kampaň, děsivé vizuály a nadšení, s nímž to Dominik Hašek neúnavně zkouší na poli, kde to má dávno prohrané. Jenže jemu to ne a ne dojít. Houževnatost a touha to nevzdat jsou mu z hokeje vlastní, bohužel v podnikání to takhle nechodí.

Vypadá to, že chce všem dokázat, že se mýlili, zatímco on si piedestal slávy pro svoje pitíčka vykutá z nuly, odkopávaje pořádné klacky zpod nohou. O nich se pak rozpovídá ve Třinácté komnatě a jedno oko nezůstane suché. No, kéž by. Hašek pro dělá vše, co umí.

„Osmačtyřicáté ranní nakopnutí se Šprtem. Vytáhni si svého Šprta. ŠpRt Klasik a dost hodně kalorická snídaně, do nového týdne je třeba řádně se nakopnout,“ napsal k dalšímu snímku prostřeného stolu, kterému vždy dominuje Smarty.

Pokud jde o ta nakopnutí, nemůže si Hašek na jejich nedostatek stěžovat. Loni prodělal další 2 miliony, o 14 procent víc než předloni, celkově se tak ztráty vyšplhaly na 15 milionů korun. To už by leckoho nakoplo k tomu, že zavře krám. Ne tak Dominátor. Ten si věří.

A naopak nevěří zlým jazykům ani ekonomům.

Tržby za loňský rok se smrskly o polovinu z bezmála 5 milionů na 2,2 milionu korun.

„Vypadl nám jeden z velkých odběratelů, což způsobilo pozdější náběh nové řady Smarty Evolution. Tržby z roku 2017 zároveň byly pozitivně zkresleny aktivitou ve Spojených státech, prodaných nápojů tedy bylo stejně jako předloni,“ uvedl k tomu marketingový manažer firmy Jiří Procházka. I přesto ve firmě věří, že se vše v dobré obrátí.

„Zmíněného odběratele jsme už nahradili a letos očekáváme až trojnásobný růst tržeb. Výsledek hospodaření si však netroufáme odhadovat, zcela jistě ale bude lepší než loni,“ citoval manažera firmy deník E15. Bohužel prodeje Smartyho jdou „do kopru“ i v době, kdy spotřeba energy nápojů roste dvouciferným tempem. To není zpráva, na které by se dalo stavět.

A důvod?

Podle odborníků není na vině neumětelská, místy úsměvná, nevkusná, někdy hororová kampaň. Ta by ve finále mohla značce spíše pomoci. Za propadem tržeb je hlavně fakt, že Haškovy drinky do regálů nepustí velcí hráči na trhu. To pak můžete fotit snídaně jako diví, když ale zákazník zboží nikde nesežene, je to špatně.

Dominik Hašek by potřeboval navštívit zubaře.

Bývalá hokejová legenda si projekt nenechá vymluvit a tvrdošíjně i ochotně platí ztráty ze svého. To je docela překvapivé, vzhledem k tomu, že je Hašek proslulý velkou šetrností a spořivostí.

Inu, nebyl by prvním ani posledním vrcholovým sportovcem, který si na podnikání vylámal (finanční) zuby...

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 15:43 úterý 24. března 2020. Anketa je uzavřena.

  • 80
  • 43
  • 37
  • 35
  • 34
  • 30