Americký úřad na ochranu spotřebitelů se rozhodl omezit celebrity v souvislosti s placenou reklamou na Instagramu.
Osobnosti showbyznysu tak jsou nově povinny na sociální síti veřejně deklarovat, jak jsou s výrobkem spojeny a zda – li za to dostaly zaplaceno. To zaujalo i modelku Dianu Kobzanovou.
„Myslím, že takhle by to mělo fungovat i v Čechách,“ uvedla na svém Instagramu pohledná blondýnka, která má ve věcech jasno.
„Já také dám na doporučení, ale upřímné, ne zaplacené.“
V podstatě jde o to, že celá řádka významných či méně významných celebrit využívá důvěry své fanouškovské základny a propaguje tak zboží či služby firmy, která jim za to zaplatí tučnou sumu peněz, potažmo jim zajistí jiný profit. Například dortík zdarma.
Stačí přitom, aby se jednalo pouze o nenápadnou zmínku či vyfocenou Coca colu v odrazu zrcadla.
Odborně se tomuto reklamnímu nástroji říká product placement.
„Mně to začalo vadit poslední dobou hodně, protože mám dojem, že každý druhý příspěvek, který otevřu, je reklama. Mně osobně reklama nevzrušuje natolik, abych si podle ní hned běžela něco koupit, ale v tomhle obrovském množství už mě to obtěžuje,“ vysvětluje Diana.
„Já myslím, že skoro vše, co vidíte na českém instagramu, dostávají lidi jako dárek za zveřejnění. Pár těch lepších dostane produkty ve větší hodnotě a ti nejlepší občas dostanou i škváru.“
Mezi mistry českého product placementu patří jednoznačně Leoš Mareš, který za reklamy v souhrnu inkasuje celou polovinu svého příjmu.
Fotogalerie |