Když tvůrci seriálu Most! vymysleli, že rasista Luďan bude šéfovat komunitní organizaci Snědá tíseň, zdálo se to tak absurdní, že to mohlo vzniknout opravdu jen v hlavách geniálních scenáristů. Zdá se ale, že je vše jinak.
Na konci loňského roku v Mostě vznikla nezisková organizace s názvem Čonoro, v jejímž čele stojí Pavel Pöschl. Právě ten ale ještě na podzim loňského roku byl číslem osm na kandidátce strany Otevřená radnice Most, která do voleb šla s hesly „Jen deratizační prostředky na tu havěť nestačí!“ či „Nulová tolerance nepřizpůsobivým“. Stalo se tak měsíc po volbách, ve kterých strana Otevřená radnice Most s výsledkem 2,5 % propadla.
Na mostecký paradox upozornil web iRozhlas.cz, který uvádí, že sám Pöschl, jenž v organizaci zastává post statutárního zástupce, na slavnostním otevření centra sdělil, že mají připravený projekt na řešení Chanova.
„Neziskové organizace tady sice fungují, ale nedělají vůbec nic, protože nevědí jak. Tam je problém, že s romskou komunitou musí komunikovat Rom a to je ten klíč ke všemu,“ vysvětluje Českému rozhlasu Sever po necelém půlroce fungování důvod vzniku organizace sám Pöschl.
Podle něj místní Romy dokáže oslovit předseda Čonora, podnikatel Roman Šidelka, který podle svých slov zaměstnává několik desítek Romů z Chanova.
Zatímco Snědá tíseň Luďka ze seriálu Most! je závislá hlavně na dotacích, Čonoro zatím funguje bez nich. Podle Pöschla si organizace zatím vše hradí ze svého. Čonoro tak neposkytuje jenom sociální poradenství, ale i potravinovou pomoc. Tu rozváží nejen do Chanova, ale i do litvínovského sídliště Janov, které se postupně mění v druhý Chanov.
Přitom právě v Janově již řadu let pomáhají pracovníci Oblastní charity Most, která nejenže místním poskytuje potravinovou pomoc, ale i poradenské služby. Zajímavé je, že zatímco fiktivní Snědá tíseň se na sociálních sítích těší velké oblibě a za krátký čas ji sleduje přes 33 tisíc lidí, spolek Čonoro sleduje na Facebooku pouhých 91 lidí.
Otázkou je, proč Pöschl krátce po volbách otočil o 180 stupňů.
Sám tvrdí, že šlo o nedorozumění a mylný výklad sloganu. Tak se necháme překvapit, jak bude organizace, která od počátku roku eviduje zhruba třicítku klientů, pomáhat potřebným. A hlavně, jak vyřeší problém se sídlištěm Chanov a kdy poprvé požádá o dotace.
Fotogalerie |