Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Chcete Aston Martin bez střechy s V12? Tak si pospěšte...

    Aston Martin V12 Vantage Roadster | foto: Aston Martin

    Jedná se dost možná o poslední dvanáctiválcový roadster od Astonu. Bude jich jen 249…

    Tyto nepříliš optimistické zprávy se píší těžko. Jakkoli je každý nový dvanáctiválcový Aston Martin radostná událost, tento model je dost možná poslední svého druhu. Alespoň v současné době, která udělala z vozů se spalovacím motorem veřejného nepřítele číslo 1, jako by snad těch pár sportovních aut s velkými motory bylo strůjcem všeho zla na Zemi.

    Aston Martin V12 Vantage Roadster

    Aston Martin V12 Vantage Roadster je tak prozatím rozloučení tradiční britské automobilky s dvanáctiválcovými vozy s otevřenou

    střechou. Můžete namítnout, že v krizové době nikdo dvanáctiválec nepotřebuje a že i takový V8 Vantage je naprosto dostatečně rychlé auto. Minimálně v běžném provozu omezovaném příčnými prahy, průjezdovými radary, cyklopruhy a ostatními účastníky, kteří neumí řídit a bojí se i na rovné a přehledné silnici zrychlit aspoň na zákonem povolený limit. Ale u těchto vozů není dvanáctiválec otázkou potřeby, ale samotného principu.

    Aston Martin V12 Vantage Roadster

    V12 Vantage Roadster je limitovaná edice 249 kusů a podobně jako kupé, kterých bude jen 333 a všechna jsou už vyprodaná, má dramaticky vyhlížející rozšířenou karoserii s agresivním aerodynamickým bodykitem a velkým zadním křídlem. Údajně generuje přítlak až 246 kg. Pod kapotou je bi-turbo V12 o objemu 5,2 litru, který na zadní kola o rozměru 315/30 R 21 posílá přes vzadu umístěný osmistupňový automat se zkráceným stálým převodem rovných 700 koní a 753 Nm. To je proti 510 koním osmiválce podstatné zlepšení. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,6 sekundy a rozjede se na 322 km/h.

    Aston Martin V12 Vantage Roadster

    S trakcí vozu pomáhá, kromě elektronických asistentů, elektronicky řízený samosvorný diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu. S provozní hmotností 1855 kg ale nebude tento roadster extra mrštná okruhová hračka, nýbrž spíše luxusní gran tourer. Je o 60 kg těžší než kupé. Ostatně, seznam výbavy je vskutku rozsáhlý a z komfortních funkcí, které budou mít na starosti hlavně udržování tepelného komfortu posádky v jakémkoli počasí, v tomhle autě nechybí nic podstatného. I střecha je ovládaná elektricky a je mimořádně rychlá, aspoň tedy na poměry roadsterů a kabrioletů. Otevře se za 6,7 sekundy a složí za 6,8 sekundy, a to i za jízdy v rychlosti do 50 km/h.

    Ačkoli Aston Martin ještě nezveřejnil cenu, lze proti zhruba 7,7 milionům korun, které chce za kupé V12 Vantage, předpokládat její zvýšení. Výroba limitované edice dvanáctiválcového roadsteru začne na podzim a k zákazníkům by měly první kusy dorazit ještě před Vánoci.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 čtvrtek 5. ledna 2023. Anketa je uzavřena.

    • Tvl
      10
    • Super
      6
    • Cože
      5
    • Trapas
      5
    • Haha
      4
    • Sladký
      4