I když se Alpina od roku 2025 stane součástí automobilky BMW, zatím je vše při starém a nová Alpina XB7 je další pokračování vrcholného SUV, které prodělalo poněkud kontroverzní facelift.
Zůstává osmiválec o objemu 4,4 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly, kterému asistuje mild-hybridní pohon. Motor má výkon 621 koní a točivý moment 800 Nm a nově pochází z řady motorů s označením S, což značí BMW Motorsport. Je spojen s osmistupňovým automatem a pohání všechna kola. Alpina si například upravila systém chlazení a to jak motoru, tak i převodovky, má mít i odlišný zvuk a na rozdíl od BMW X7 se nebude obtěžovat nějakým omezovačem maximální rychlosti. Tohle obří SUV s hmotností přes 2,7 tuny pojede až 290 km/h. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 14,9 sekundy.
Alpina XB7 má vlastní naladění pneumatického odpružení, který umí měnit světlou výšku v závislosti na rychlosti jízdy. V rychlostech pod 30 km/h se auto samo o 40 mm zvedne, aby lépe zvládalo příčné prahy, naopak v rychlostech nad 160 km/h se sníží o 20 mm, v rychlosti nad 250 km/h pak o dalších 40 mm kvůli zvýšení stability a zlepšení proudění vzduchu pod autem. Alpina XB7 má jinak kalibrované aktivní stabilizátory a pevnější silentbloky uložení podvozku.
Standardně jezdí na 21“ discích s pneumatikami 285/45 R 21 vpředu i vzadu, ale objednat si můžete i kované odlehčené „třiadvacítky“, které jsou o 13 kg lehčí. Na nich pak mají pneumatiky vpředu rozměr 285/35 R 23 a vzadu 325/30 R 23. V příplatcích jsou i speciální vysokovýkonné brzdy s vrtanými kotouči o průměru skoro 400 mm s destičkami s vyšší odolností proti vysokým teplotám.
Klasickým detailem je pak lakované „lízátko“ předního nárazníku a na přání i tradiční linka na boku auta. Alpina XB7 dostala modernizovaný palubní infotainment s operačním systémem BMW OS8 a rozšířené funkce bezpečnostních a jízdních asistentů, což jsou funkce, které přebírá z faceliftu standardního BMW X7. Základní cena vychází v Německu na zhruba 4,2 milionu korun.
Fotogalerie |