Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Zemanova předvolební (ne)kampaň je tady. A zaplatí ji jednotlivé kraje!

    Na porážku svých oponentů nebude Zeman potřebovat kulomet. Jeho protikandidáti se „postřílí“ sami mezi sebou. | foto: iDNES.cz

    Obdobně jako u mnoha dalších politků. i u Miloše Zemana platí, že když říká „bílá“, myslí „černá“. Jako v případě prezidentova prohlášení o předvolební kampani, kdy se bude podruhé ucházet o přízeň občanů v přímé volbě hlavy státu.

    Když Miloš Zeman tvrdil, že žádnou kampaň na podporu svého znovuzvolení nechystá, bylo jasné, že někde bude háček. Jeho nechuť se nechat v televizi pranýřovat spolukandidáty je zřejmá. V jeho věku a zdravotním stavu se tomu raději vyhne.

    Raději šetří čas i síly na mnohem důležitější (ne)kampaň, kterou Zemanův tým od začátku připravuje v rámci „pravidelných cest pana prezidenta po krajích, na jejichž dlouhodobě plánovaném programu, se ani opětovnou kandidaturou nic nemění“, řečeno slovy mluvčího Ovčáčka.

    A zároveň se ukazuje, jak se s lišáctvím sobě vlastním opět vysmívá všem okolo, když svou kampaň zakamufloval do běžné agendy. A jeho příznivci mu to baští i s navijákem.

    Zeman jako laskavý strýček i veselý kumpán

    Dva týdny od potvrzení kandidatury se Hradní suita vydala na první z akcí, třídenní cestu po olomouckém kraji. Zeman na Hané vsadil na čistý populismus, snaží se svým potenciálním voličům vlichotit a chce být lidovým bavičem. Tato role mu tradičně sedí dokonale.

    Redaktor MF Dnes sestavil seznam témat, kterými se Miloš Zeman prezentuje na základě čerstvé zkušenosti z Olomoucka. Vtip o třicetitisícové průměrné mzdě, o níž se může dělníkům v továrnách jen zdát, zabere vždycky. Zvlášť když se prezident tváří spiklenecky a přátelsky, protože má o “své“ občany opravdovou starost. Že by do budoucna mohl vyšší platy dělníkům zařídit?

    Oblíbené je veřejné bičování čtveřice „tunelář“ Bakala, novináři, uprchlíci a jejich napomahači. „Imigranty z úplně odlišné kultury by měli sluníčkáři ubytovat u sebe doma. My máme dost problémů s vlastními nepřizpůsobivými,“ střílí Zeman do černého a několik set hlav jásá.

    Financování kampaně je bravurní tah „Hradního“ týmu

    Jak jsme již v minulosti předpokládali, v debatě s občany se Zeman otázkám na svou kandidaturu těžko vyhne, a na Olomoucku se to potvrdilo. „Proč jste se rozhodl znovu kandidovat?, ptá se jedna žena. Zeman opakuje, jak ho práce baví a jak by ji chtěl dělat dál, aby nezklamal lidi. Hostesky mezitím rozdávají kartičky s jeho fotkou,“ píše se v reportáži.

    A na závěr to nejpodstatnější. Tah prezidentova týmu s takto skrytou (ne)kampaní má i velmi praktické ekonomické hledisko. Stejně jako při předchozích, více než čtyř desítkách cest za dobu svého prezidentování, platí veškeré náklady na prezidentovu sebeprezentaci kraje ze svých často napjatých rozpočtů. Ještě, že to není kampaň, protože na tu by Zemanovi lidé museli sehnat peníze jinde.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 13:12 pátek 21. července 2017. Anketa je uzavřena.

    • Tvl
      16
    • Super
      12
    • Trapas
      12
    • Haha
      5
    • Cože
      5
    • Sladký
      5