Proč bude tunel Blanka navždy ležet lidem hluboko v žaludku? Jsou k tomu 4 důvody

  • Blanka je nejdelší městský tunel v Evropě, měří celkem 5,5 km
  • Jedná se o největší a nejdražší projekt v dějinách Prahy
  • Celkem vyšla tato investice na 43 miliard korun!
  • Stavba byla zahájena v roce 2007 a dokončena v roce 2016
  • Slavnostní otevření ovšem bylo rok před oficiálním dokončením

Řidiči dostali pokutu, i když nic špatného neudělali. | foto: iDNES.cz

Když vás někdo pomlouvá, vzpomeňte si na Blanku! Řeč ovšem není o nějaké dívce, nýbrž o slavném tunelovém komplexu. Tahle Blanka Českou republika vyšla na neuvěřitelných 43 miliard. Kdyby všemi propíraný tunel měl uši, tak by mu v nich každou chvíli zvonilo, snad každý občan České republiky si občas vezme neoblíbený tunel na paškál. Proč ale obří investice vlastně leží všem lidem v žaludku?

1.Češi nemají rádi drahé investice

Cokoliv stojí velké peníze, tak to podle českých občanů smrdí průšvihem. Za vším se hned hledá tunelování státní kasy, či jiné obří podvody.



Stavba tunelového komplexu Blanka byla vůbec největší investicí v české historii. Zatím poměrně neoblíbený tunel vyšel na neuvěřitelných 43 miliard korun, a to hodně lidí těžce skousává.

Kdo by nechtěl peníze navíc?

2.Blanka = Pavel Bém

Pavel Bém moc rád šplhá po horách, ještě raději však lidem hraje na nervy. Mnoho občanů mu nemůže přijít na jméno právě od té doby, co z jeho úst neustále vycházely nové a nové výmluvy, proč tunel Blanka bude stát více peněz, než bylo původně v plánu.

Nejdříve se mluvilo o částce 17 miliard korun, nakonec ovšem tento projekt vyšel na 43. A to je pořádný rozdíl!

Dost možná ho lidé nemusí také kvůli slavné kauze ohledně odposlechů hovorů s lobbistou Romanem Janouškem. Tento velice vlivný člověk podle všeho do velké části ovlivňoval Bémova politická rozhodnutí.

Pavel Bém po návratu z velehor.

3.Zdlouhavé otevírání

Na téma neustálého posouvání termínu otevření slavného tunelu, začali vynalézaví Češi vymýšlet mnoho vtipů.

„Tomu tunelu v Praze neměli dávat ženský jméno. Se pak nemůžou divit, že je vodspoda mokrá, furt rozdělaná a nikdo neví, kdy bude konečně hotová.“

„Tunel Blanka je první stavbou na světě, která ještě před oficiálním otevřením potřebuje rozsáhlou rekonstrukci.“

„V tunelu Blanka byli objeveni blaničtí rytíři. Podle jejich vyjádření bude tunel otevřen „Až bude českému národu nejhůře.“

Nutno říct, že se není čemu divit. Tunelový komplex měl být původně otevřen v roce 2011, nakonec se jeho stavba protáhla o pět let.

Čím více se finalizace projektu odkládala, tím více přibývalo nových výmluv proč se to ještě nepovedlo. Přímá úměrnost!

Řidiči platili pokuty zbytečně.

4.Radary, které okrádají

Poslední skandál ohledně tunelu Blanka mají na svědomí špatně měřící radary.

Problémy s měřením rychlosti v tunelovém komplexu Blanka nastaly v období od února do konce března. Týkalo se to řidičů, kteří podle chybných radarů omezenou rychlost 50 kilometrů za hodinu překročili.

Ti teď dostávají od magistrátu vysvětlující dopis a dočkají se i stornování pokut. Jako první na chybu upozornila městská policie, která pomocí statistických dat zjistila nepoměr v počtu překročení nejvyšší dovolené rychlosti v jednotlivých úsecích tunelu.

Radary měřily špatně, řidiči ale i tak platili pokuty.

Fotogalerie





Komentáře