Společnost Lidl a její oblíbené mezinárodní týdny začínají místo úspěchu čelit obřímu skandálu, z letáku na Řecké týdny – původně určeného pro belgický trh – nechala digitálně odstranit kříže z kostelů ve městě Oia.
Tento pohled je snad nejznámější a nejtypizovanější řeckou scenérií, používá se jako ilustrační foto snad ke všemu, co souvisí s Řeckem.
Nábožensky korektní úprava se ale dotkla i Česka, Lidl totiž nechal kříže odstranit i z obalů produktů pro Řecký týden určený Česku.
A proč? Kvůli korektnosti.
„Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu byl proto navržen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna aktuální zkušenost při tvorbě dalších návrhů obalů budeme brát v potaz,“ brání společnost Zuzana Holá, tisková mluvčí společnosti.
Redakce Expres oslovila zástupce českých řeckých obcí a požádala je o komentář celé situace. První komentář poskytla paní Zacharula Jordanidu z Jeseníku. „V Řecku jsou lidé opravdu hodně pobožní, chlapi, ženské, když jsou kolem kostela, všichni se křižují. Mohl by to být do budoucna velký problém, a pokud se do toho bude šťourat, tím spíš. Pokud to lidem vadí, pak by se to dít nemělo,“ uvedla.
Poněkud příkřeji to vidí pan Alexander Papegeorgiu z Javorníku. „To zavání nějakým arabismem,“ řekl. „Podle mého názoru je to kostel a na něj ty kříže patří. Pokud je vymažu, připadá mi to jako hanobení. Nechápu, proč tedy rovnou nevyfotili něco neutrálního. Vyfotit budovu a něco z ní umazat, protože se mi to nelíbí, je špatně. To, že se mi to nezdá, je můj problém. Je to urážlivé,“ vysvětlil.
Další podrobnosti a vyjádření pro vás připravujeme.
Fotogalerie |