Když Petra Kvitová, česká wimbledonská vítězka, odpovídala na tiskové konferenci na dotaz, co si vybaví pod jménem Maria Šarapovová, neopomněla připomenout: „Hekání.“ Zvukový doprovod úderů, to je pro ruskou blondýnu charakteristický znak.
Její řev či kvílení dosahuje až 105 decibelů. Je tedy hlasitější než sekačka na trávník, motocykl, malé letadlo při přistání či houkající sanitka. Není divu, že dostala přezdívku Sibiřská siréna. „Ale naposledy ani moc nehekala. Překvapilo mě to,“ usmála se Kvitová, která velkou soupeřku zdolala v semifinále nedávného Turnaje mistryň.
V Singapuru Šarapovová tedy neuspěla, ale jinak je velkou šampionkou, vyhrála totiž všechny grandslamové turnaje – má celkem pět velkých titulů. „Má ráda velké zápasy. Vždycky se dokázala vrátit po zranění, to vypovídá o tom, že tenis ještě chce hrát, ne se jen soustředit na byznys,“ ocenila Kvitová.
I byznys je však pro Rusku zásadní. Má vlastní firmu na výrobu cukrovinek, které nazvala Sugarpova. Vedle toho vydělává především na reklamních smlouvách, jen Nike jí za osmiletou spolupráci zaplatí celkem 1,2 miliardy korun. Od minulého do letošního července Šarapovová vydělala celkem 720 milionů, z toho však „jen“ padesát tenisem. K tomu jí – jak je v tenise zvykem – pomáhá atraktivní vzhled. Vysoké blondýny jsou od dob její krajanky a první „Barbie“ mezi hráčkami Annou Kurnikovouvou v kurzu.
Teď se chladná kráska Maria, která je po rozchodu s bulharským tenistou Grigorem Dimitrovem nezadaná, předvede v Praze.