Rodiče si často stěžují na genderové stereotypy při výběru dětského oblečení, které je často dostupné pouze v modré pro kluky a v růžové pro děvčata. Větší výběr by určitě neuškodil, ale zatímco většina lidí si pod tím představuje prostě to, že na prodejnách bude dostupná větší barevná škála tepláčků a mikin, britský obchodní řetězec John Lewis zašel ještě mnohem dál!
Na trh totiž přinesl novou kolekci dětského oblečení, která je určená dětem obou pohlaví bez rozdílu. Kde je háček? Řada střihů působí jako dívčí šatičky, ale jsou na nich například motivy vojáčků nebo dinosaurů. Naopak na mnoha kouscích, které by se hodily spíše pro chlapečky, jsou vyvedené typicky holčičí motivy.
Zatímco některým rodičům se to zdá jako skvělý nápad, jiní se bouří a prohlašují, že pohlaví jsou zkrátka dvě a jejich synové se zkrátka budou oblékat jako mladí muži, zatímco dcery jako slečny, jak se sluší a patří. A kde je pravda? Patrně bude, jak se na internetu s oblibou říkává, „někde mezi“. Větší variabilita dětského oblečení je rozhodně pozitivní krok.
Ne každá holčička totiž touží po kanýrkových šatech s flitry a někteří chlapci preferují barvy jako červenou či růžovou, které nejsou dnes považovány za typicky dívčí, přestože ještě před sto lety to bylo přesně naopak. Je však otázka, zda nutně potřebujeme na trhu chlapecké šatičky s dinosaury. Ať už je člověk příslušník kteréhokoli tábora, jedno pozitivum je pro oba společné. Podobné počiny otevírají prostor pro diskusi o tom, jak to lidé vlastně mají a zda by náhodou nějakému tématu ve společnosti neprospěla menší změna...
Fotogalerie |