Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Co tam dělá ten negr? Leták Lidlu s černochem rozjel vlnu nenávisti. Co na to obchodní řetězec?

    Obchodní řetězec Lidl čelí nenávistným verbálním útokům poté, co do svého akčního letáku použil černošského modela | foto: archiv

    Německý potravinový řetězec Lidl se nyní v Česku musí potýkat s vlnou negativní publicity. Rozzuření velké části zákazníků vyvolal reklamní leták, na němž je jeden z modelů předvádějících oblečení černoch. Xenofobně ladění Češi obviňují Lidl z podpory genocidy bílých a šíření protievropských multikulturních idejí. Zároveň se ale objevilo i množství vtipů na dané téma.

    Reklamní letáky obchodních řetězců většina lidí rovnou vyhazuje a jen málokdo blíže zkoumá jejich obsah mimo to, kolik stojí jaké zboží. Poslední leták německého řetězce Lidl ale dokázal rozzuřit značnou část české populace, která nyní burcuje k bojkotu obchodu.

    Na letáku inzerujícím nabídku oblečení je jeden z v oblečení oděných modelů černoch. Na xenofobní část českého národa angažmá černošského modela zapůsobila jako rudý hadr na býka. Na facebookových stránkách Lidlu desítky lidí začaly psát nenávistné a rasistické vzkazy.

    „Proč dáváte do letáků modely NEGROIDNÍHO typu?“ táže se jedna z naštvaných žen. „Co tam dělá ten negr? Jsme snad někde v Africe? Česko a Evropa jsou bílé!“ vyjadřuje své rozhořčení další z lidí pobouřených letákem. „Strčte si tu multikulti propagandu do p*dele! Už u vás nikdy nic nekoupím a to by měli udělat všichni,“ stojí v jednom z příspěvků vyzývajících k bojkotu Lidlu.

    Kromě nenávistných komentářů se na vlně české xenofobie svezli i čeští recesisté, kteří na kauzu zareagovali jak jinak než černým humorem. „Dobrý den, v reklamním letáku jsem si přečetl, že prodáváte tmavý chléb, černý čaj a arabskou kávu! Každý slušný Čech ale ví, že správně je pouze světlý chleba, bílý čaj a bílá káva. Udělejte s tím něco, nebo si u vás vlastenci už nic nekoupí a zbydou vám tak všechny buřty, knedlíky a pivo!!!“ píše jeden z vtipálků na facebookové stránky Lidlu.

    „Jen počkejte, až si lidé uvědomí, že ten pán, co čte od devadesátých let zprávy na Nově není umazán od čokolády, ale je černoch,“ upozorňuje ironicky další z recesistů na rasový původ oblíbeného moderátora Televizních novin Reye Korantenga, který očividně na rozdíl od černošského modela v reklamním letáku v Česku nikomu nevadí. Kromě toho se objevily i koláže, které černocha nahradily poslancem Markem Černochem nebo mu nasadily okovy a místo oblečení inzerují roucho Ku Klux Klanu.

    K nebývalé vlně rasismu se na Facebooku vyjádřil i sám řetězec Lidl. „Jsme v Evropě 21. století, kde vedle sebe žijí lidé různých ras. A protože i Lidl najdeme po celé Evropě, nevidíme mezi lidmi rozdíly. Čím více lidí z celého světa poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. A proto jsou i naši modelové z celého světa,“ stojí v odpovědi na některé xenofobní příspěvky.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 14:07 čtvrtek 4. května 2017. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      27
    • Super
      25
    • Haha
      21
    • Sladký
      15
    • Tvl
      14
    • Cože
      9