Průzkum provádělo MŠMT v loňském roce. „Ředitelé škol měli možnost vyjádřit se k těm specializacím, které považují v rámci jakéhosi jejich lokálního trhu práce za nedostatkové. Lidově to znamená vlastně hlášení typu „mám problém sehnat dobrého matikáře, češtináře, fyzikáře...,“ uvedlo tiskové oddělení ministerstva.
Hlášení přišlo celkem 4800. Z toho více než 16% hlásilo nedostatek dobrých učitelů angličtiny. S předměty s obecně „nepopulární“ image, jako jsou matematika, fyzika a chemie je také problém.
Kompletní seznam nejčastěji hlášených aprobací vypadá takto:
1. učitelé anglického jazyka (16,2 %)
2. učitelé fyziky (8,5 %)
3. učitelé informatiky (6,8 %)
4. učitelé matematiky (5,3 %)
5. učitelé hudební výchovy (4,8 %)
6. učitelé chemie (4,2 %)
7. učitelé tělesné výchovy (3,8 %)
8. učitelé výtvarné výchovy (3,7 %)
9. učitelé německého jazyka (3,1 %)
S češtinou, dějepisem či zeměpisem naopak problémy, zdá se, nejsou. Ministerstvo dále uvedlo, že z obecnějšího hlediska citelně chybí také učitelé mateřských škol a pro 1. stupeň ZŠ.
Fotogalerie |