Marketingová solidarita: 5 firem, které se vtipně inspirovaly kauzou černocha v Lidlu

Černoch v letáku Lidlu vyvolal nejen vlnu rasismu, ale i vlnu marketingové solidarity, kdy se proti xenofobii ohradily i další známé firmy. | foto: koláž Expres.cz

Česko se v posledních dnech stalo dějištěm nebývale rasistické kauzy. O tu se postaral německý obchodní řetězec Lidl, který do svého reklamního letáku umístil fotografii černošského modela. Za to si od xenofobně naladěné části populace vyslechl nespočet urážek, nadávek a výzev k bojkotu. Jiné firmy se ale za Lidl postavily a proti rasismu se ohradily vtipnou marketingovou kampaní.

1.Alza

Jako první na rasistickou kauzu v Lidlu zareagoval největší český obchod s elektronikou Alza. Zákazníkům, kterým stejně jako vedení společnosti černoši nevadí nabídli v Alze album zpěváka Karla Černocha za korunu.



Alza nabídla Černocha za korunu.

Alza nabídla Černocha za korunu.

2.Rossmann

Další kdo se postavil na stranu Lidlu byla společnost z jeho „rodného“ Německa - drogérie Rossmann. Ta všem rozzuřeným xenofobům doporučila hodit se do klidu, k čemuž doporučila černou pleťovou masku.

Drogérie Rossmann a její černá pleťová maska.

Drogérie Rossmann a její černá pleťová maska.

3.Jägermeister

Ani jednomu z nejoblíbenějších alkoholických nápojů není lhostejné, když se strhne nenávistná vlna proti někomu jen kvůli jeho barvě pleti. To, že na barvě nesejde demonstrovali v Jägermeisteru stylově černým panákem populárního bylinného likéru.

Jägermeister nejen že lze servírovat i v černé skleničce, ale i sám likér je poněkud načernalý.

Jägermeister nejen že lze servírovat i v černé skleničce, ale i sám likér je poněkud načernalý.

4.Connect IT

Na kauzu zareagovala i česká značka elektroniky specializující se na klávesnice, herní myši a další příslušenství k počítačům i mobilním zařízením. I zde prodávají černé kabely, u kterých by stejně jako u lidí barva neměla rozhodovat.

Obchod s počítačovým příslušenstvím Connect IT prodává kabely všech barev.

Obchod s počítačovým příslušenstvím Connect IT prodává kabely všech barev.

5.Bernard

Pivovar Bernard je ukázkou toho, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Černošku v reklamě na černé pivo použili v Bernadu už loni, nicméně místo rasistů se v pivovaru dočkali útoků a urážek od levicových bojovníků za politickou korektnost, kteří označovali kampaň za rasistickou a sexistickou.

Pivovar Bernard měl černošku v reklamě už loni. Jenže tenkrát to díky politicky korektním aktivistům ještě byl rasismus a ne ukázka toho, že na barvě pleti nesejde.

Pivovar Bernard měl černošku v reklamě už loni. Jenže tenkrát to díky politicky korektním aktivistům ještě byl rasismus a ne ukázka toho, že na barvě pleti nesejde.

Fotogalerie



Ohodnoťte článek

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 7:43 5. května 2017. Anketa je uzavřena.

  • Super
    279
  • Trapas
    102
  • Haha
    27
  • Tvl
    21
  • Cože
    17
  • Sladký
    11


Komentáře