Pan Filip bydlí už téměř 30 let v pražských Stodůlkách a s neschopností České pošty plnit základní služby se potýká už od začátku. Aktivně a s obdivuhodnou vytrvalostí ale s tímto státním molochem poslední dva roky bojuje.
Pohár jeho trpělivosti přetekl, když mu Česká pošta nebyla opakovaně schopná správně doručovat přibližně sedm předplacených novinových titulů. Noviny a časopisy mu buď nechodily vůbec nebo pozdě.
Pan Filip nejprve logicky řešil svůj problém na příslušné pobočce u vedoucích pracovníků pošty, ale bohužel marně. Naléhal, reklamoval a telefonoval, kam se dalo, ale nic se nezměnilo. A tak se pokusil rovnou obrátit na generálního ředitele Martina Elkána.
Generální ředitel mu jednou odpověděl, ale na Filipovy stížnosti v podstatě reagoval jen tak, že delegoval svou podřízenou, aby se případem zabývala místo něj.
Úřednice ale pana Filipa jako horký brambor přehodila zase na svou podřízenou, která se s ním několikrát sešla. Bylo to prý ale opět k ničemu. „Tak jsem jí na jedné z posledních schůzek řekl, že byť jsem v důchodu, tak i pro mě je to ztráta času a pro ni určitě taky, takže jsme se spolu pak už nestýkali,“ vzpomíná pan Filip, jak obtížně probíhala komunikace s Českou poštou.
Mezitím se obrátil i na poštovní ombudsmanku, která by měla pomáhat nespokojeným zákazníkům vyřešit jejich stížnost. Mimo jiné ji přeposlal to samé, co generálnímu řediteli, a čekal, jaká bude její reakce.
A odpověď byla, ale mírně řečeno, dost vágní...
I když si poštovní ombudsmanka s panem Filipem vyměnila několik dalších emailů, bylo to podle něj k ničemu.
„Ta funkce je naprosto zbytečná. Podle toho, co já jsem s ní řešil, tak jsem se dozvěděl prostě pouze obecné šplechty. Ombudsmanka neřeší daný problém. Neustále argumentuje tím, že je to selhání jednotlivce a tak dál. Já chápu, jsme lidi, ale těch selhání je na můj vkus příliš,“ říká muž, který boji se zkostnatělou firmou věnoval už desítky hodin svého času.
Fotogalerie |
Za dva roky snažení prý ohledně doručování předplacených tiskovin nastaly změny k lepšímu. Stojí to ale úsilí. Pan Filip si vše pečlivě kontroluje a na oba poštovní doručovatele má v mobilu uložené i telefonní číslo.
Bývalý voják má zkrátka rád přesnost a pořádek, takže není divu, že má na kritizovanou státní firmu spadeno. Pan Filip už se dokonce stal takovým poštovním ombudsmanem v bytovém domě, kde bydlí, a radí sousedům, jak postupovat, když mají problém s Českou poštou.
Na České poště mu ale vadí i další „nedostatky“ jako je vyházená pošta pod schránkami nebo celodenní čekání na balík, místo kterého nakonec ve schránce přistane oznámení o uložení balíčku na poště.
„Mě prostě mrzí ten přístup České pošty. Je to státní podnik, platíme ho z našich daní a výsledek není žádný. Dnešní situace v České poště je taková, že to hlavní, k čemu je předurčená - tedy doručování zásilek - je úplně to druhořadé. Hlavně, že prodávají losy a pojišťovací smlouvy a další věci. Je to otřesné,“ uzavírá pan Filip svůj pohled na fungování státního podniku s hodně špatnou reputací a vedení České pošty píše neúnavně dál.
Máte i vy zážitky s Českou poštou, o které byste se chtěli podělit? Napište nám na tip@expres.cz.