Prachařová o přeprodávání oblečení pod vlastní značkou: „Je to jako když si koupíte levný olej z Makra“

Expres odhalil, jak je to skutečně s internetovým obchodem Agáty Prachařové. Oblečení nakupuje v italském skladě a našívá si na něj vlastní cedulky. Výrobcem je přitom úplně někdo jiný. Jak se modelka hájí?

O kauze oblečení Rebella Agáty Prachařové jsme vás již informovali.

Oděvy, které prodává za horentní sumy, mají nejen dosti pochybnou kvalitu, ale také původ. Agáta si na oblečení sama amatérsky našívá štítky Rebella, zatímco vnitřní cedulky říkají něco jiného. Svou originální značku už dávno mají!

Na náš argument ohledně původu zboží Agáta reagovala takto: „Čepice si nechávám šít většinou v Čechách, ostatní oblečení nakupuji ve skladech, kam to jezdí nakupovat všichni Italové. Je to tak legální. Jsou tam různé věci, různé italské značky, všechno je to Made in Italy.“

Koženková bunda „made in China“ za 1700 Kč.

Omyl!

Na koženkové bundě, která se nám osobně dostala do rukou, je čitelně viditelné „made in China“. To však Prachařová popřela. Argument, se kterým se snažila následně vypořádat, se týkal otázky cíleného matení svých klientů.

Koženková bunda uvádí, že byla vyrobena v Číně pod značkou B. STYLE.

„Nemáte pocit, že svým jednáním mystifikujete své zákaznice? Že v nich vyvoláváte pocit, že oblečení sama navrhujete nebo si ho necháváte šít na zakázku? ptáme se dál.

„Já si tam nechávám italské cedulky, co se týká materiálu a toho, kde to bylo vyrobeno a to pak přeprodávám. Navíc já nepíšu na těch stránkách, že to vyrábím. A když s tím souhlasí ta italská strana, tak je to jedno, ne?“ uvedla pro Expres Agáta a dodala: „Já si to kupuji bez značky a tu značku si na to pak našívám, protože takhle to v té Itálii funguje.“

Na konstatování, že tím pádem vlastně vydělává jen na tom, že je pod tím oblečením její jméno, odvětila: „No to tak ale lidé mají. Já do toho vkládám své jméno jako garanta.“

Agáta Prachařová v bavlněném přehozu značky Rebella, původně Wendy Trendy.

Nevíme, zda tím myslela garanta kvality. Za to, že si klientky zakoupí nekvalitní zboží u Agáty, zaplatí dvojnásobnou marži. Stejnou věc by však pořídily za poloviční cenu na čínské tržnici.

Pro představu: Bavlněný přehoz prodává Agáta na svých stránkách za 1900 Kč, přestože jeho cena podle krejčové, která měla Agátin přehoz v rukou, nepřevyšuje 400 Kč, koženkovou bundu pak za 1700 Kč.

Rozhodně však sama podnikatelka nemá pocit, že by z morálního hlediska jednala se svými zákaznicemi neférově nebo že by v nich vyvolávala mylné představy: „Není to klamání zákazníka! To je jako když jedete do Makra, koupíte si tam levný olej a ten pak prodáváte u sebe v krámě.“

Zadní strana přehozu nevypadá vůbec dobře.

„Pokud ho jen koupíte a pak prodáváte, je to v pořádku. Pokud si na něj ale nalepíte svou vlastní etiketu, je to špatně,“ snažíme se Agátě vysvětlit situaci. „Vám samotné by nevadilo, kdyby si někdo koupil vaše autorské oblečení, našil si na to své vlastní štítky a prodával to?“ tážeme se.

Agáta zareagovala bez váhání: „To by mi vůbec nevadilo. Když si ode mě někdo koupí dva tisíce čepic, tak ať si tam pak našije třeba Krainová! Pokud já se s ním domluvím a takhle to proběhne, bude to v pořádku,“ uzavírá modelka.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 1:05 pátek 31. března 2017. Anketa je uzavřena.

  • 114
  • 33
  • 23
  • 23
  • 21
  • 18